שיווק דיגיטלי - מהו וכיצד הוא מתבצע?

11/05/2021
חדשות


מכירות של שירות או מוצר לא מתרחשות ברוב המקרים בצורה ספונטנית – כל עסק חייב לעשות מאמצים על מנת לשווק את עצמו. אחת הדרכים המרכזיות בהן עסקים, במיוחד קטנים ובינוניים יכולים לפרסם את עצמם היא אונליין. שיווק דיגיטלי יעזור לעסק לפרסם את מוצריו ושירותיו לקהל יעד ממוקד, למקסם עלות מול תועלת בפרסום ולהכניס לקוחות חדשים לבית העסק. שיווק דיגיטלי – מהו בעצם שיווק בדיגיטל? כיצד הוא מתבצע? תשובות לשאלות אלו ונוספות בתחום השיווק הדיגיטלי בהמשך.

שיווק דיגיטלי - מהו המוצר או השירות

לפני כל מאמץ שיווקי יש להגדיר ראשית מה אנחנו משווקים. התשובה נראית פשוטה מכיוון שכל עסק הרי יודע בדיוק מה הוא מוכר ללקוחותיו. עם זאת, יש לקחת בחשבון כי שיווק מוצר אינו רק הצגת המוצר אונליין ובמדיות שונות, השיווק חייב להיות אפקטיבי מספיק כדי להעלות את אחוז המכירות של העסק. על המשווק להגדיר במה המוצר שונה ממוצרים דומים של המתחרים, כיצד השירות שונה ממה שחברות אחרות בתחום מציעות. שיווק דיגיטלי נכון הוא קודם כל שיווק ורק לאחר מכן דיגיטל. משווק, יחד עם הלקוח שלו, יגדיר את אופי המוצר או השירות, כיצד הוא טוב יותר, זול יותר, משתלם יותר, איכותי יותר וכדומה. יש להבדיל בין המוצר או השירות של בית העסק המשווק למתחרים לא רק "בעולם האמיתי" אלא גם בעולם השיווק הווירטואלי אונליין.

שיווק דיגיטלי – מהו קהל היעד

שיווק דיגיטלי חייב להיות שיווק יעיל. על מנת לדעת כיצד לשווק את העסק הנבחר המשווק חייב לדעת מי קהל היעד של המוצר או השירות. פרסום ושיווק בפלטפורמות אינטרנטיות היום נעשה באופן מאוד ממוקד ולכן מומלץ מאוד לדעת בדיוק מי קהל היעד ומה מאפיין אותו. מקובל להתייחס לקהל היעד, בין השאר על פי הפרמטרים הבאים:

* מגדר – האם המוצר פונה בעיקר לגברים או נשים?

* גיל – האם המוצר פונה לשכבת גיל מסוימת? האם לצעירים? האם לקשישים? וכד'

* גאוגרפיה – האם המוצר או השירות פונה לאנשים הגרים במיקום מסוים? האם בישראל בלבד או גם מחוצה      לה?

* סטטוס משפחתי – האם אנו פונים לרווקים? נשואים?

* השכלה ותעסוקה

בנוסף לנתונים בסיסיים כגון אלו המצוינים מעלה, שיווק דיגיטלי יכול וצריך לבחון פרמטרים כגון הרגלי הגלישה של קהל היעד כך למשל יש לענות על שאלות כגון אלו:

* האם מדובר בקהל שנוטה לגלוש בכל שעות היום? האם בשעות הערב המאוחרות?

* היכן בדרך כלל נוכל לראות את הלקוחות הפוטנציאליים של העסק? באילו אתרים הם גולשים?

* מה תחומי העניין שלהם ולאן הם ניגשים ברשת כדי למצוא מידע עליהם?

* האם הם נוכחים ברשתות חברתיות? אילו רשתות חברתיות?

רק לאחר שנענה על שאלות אלו (וכן רבות נוספות, תלוי במידת הדיוק הנדרשת לשיווק המוצר הספציפי) ניתן לתכן אסטרטגיית שיווק דיגיטלי יעילה לעסק. משווק מקצועי ידע למקד בצורה מאוד מדויקת את מאמצי השיווק אונליין וכך לא רק למקד את העסק אלא גם לחסוך לו לא מעת תקציב. שימוש מושכל בתקציב בפרסום של העסק יעזור לנתב את המשאבים הכספיים והמאמצים השיווקיים למקומות בהם קהל היעד נמצא.

פלטפורמות שיווקיות גדולות

מרבית פורטלי הענק כגון יוטיוב מאפשרים לכל דורש לפרסם מוצר או שירות דרכם. ניתן בעזרת מודעות פרסומיות ממוקדות מאוד להגיע לקהל נרחב באופן מאוד יעיל מבחינה שיווקית. אם ניקח את יוטיוב כדוגמא הרי שדרך מערכת הפרסומות באתר ניתן לפרסם כמעט כל מוצר או שירות. המערכת של יוטיוב מאפשרת להגיע לתוצאות מצוינות וחשיפה מאוד גבוהה. היתרון הגדול בפרסום דרך פורטלי ענק הוא כמובן החשיפה שהמודעה מקבלת. שיווק דיגיטלי דרך אתרים אלו מאפשר להגיע לקהל שכבר נמצא באתר, אין צורך למשוך גולשים אל אתר חדש, דף נחיתה וכדומה. פרסום דרך סרטון מודעה ביוטיוב למשל מאפשר גם לחסוך לא מעט שכן התשלום הוא פר חשיפה ולא תשלום קבוע.

רשתות חברתיות – Facebook, Instegram, Linkedin ועוד

בדומה לפורטלי ענק, כך גם שיווק דיגיטלי ברשתות חברתיות מאפשר להגיע לקהל יעד שנמצא באתר ומתעניין בתחום (או קרוב מאוד) של בית העסק. רשתות חברתיות כגון פייסבוק מאפשרות למשווקים לפרסם מודעות מאוד ממוקדות. מעבר לכך, שיווק דיגיטלי ברשתות חברתיות יתמקד גם ביצירת פרופיל עסקי נכון ומקצועי עבור העסק המדובר. החלק החברתי ברשתות חברתיות חייב להיות מנוהל היטב ובאופן רציף על מנת לתת מענה מהיר ללקוחות המגיעים לדף של בית העסק. ישנו סיכון מסוים מבחינה זו בשיווק דרך רשתות חברתיות. פרופיל עסקי ברשת חברתית שאינו מנוהל באופן רציף, לא נותן מענה שוטף ללקוחותיו, לא תעדכן לכל הפחות פעמיים בשבוע עשוי להיראות "יבש" למגיעים אליו. ניהול קלוקל של דף ברשת חברתית עשוי לעשות יותר נזק מתועלת ולכן מומלץ להיעזר בשירותיה של חברה לשיווק דיגיטלי שתוכל לנהל את הדף ולהגיע לתוצאות הרצויות דרכו.

מנועי חיפוש

כאשר מדברים על מנועי חיפוש כולנו חושבים קודם כל על גוגל Google כמובן. הרי גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם. ניתן לשווק עסק דרך גוגל במספר דרכים כאשר הנפוצות הן Google Ads – שירות המודעות של גוגל וכמובן גם דרך קידום אורגני של אתר לדף הראשון בתוצאות החיפוש. אך שיווק דיגיטלי לאו דווקא ימקד את כל המאמצים בגוגל שכן ישנם מנועי חיפוש נוספים, נישתיים יותר, שניתן לא פעם לשווק גם דרכם. כך למשל אתרים כמו 2eat הם בעצם מנוע חיפוש למסעדות. שיווק דיגיטלי של עסק בתחום המזון יכול בהחלט לנצל פלטפורמה כזו.

שתף ב-

תגובות

לצורך הוספת תגובה התחבר לאתר באמצעות
הוסף תגובה
...Loading...