לרגל השקת רשת חנויות המותג batio המתמחה בעיצוב חלל רחצה וייצור ארונות אמבטיה בהתאמה אישית, ערכה הרשת בדיקת שוק מקיפה ולהלן מקצת הנתונים:
היקף שוק ארונות האמבטיה עומד על כ- 200,000 ארונות אמבטיה שנמכרים מידי שנה בישראל. שווי כספי של שוק ארונות האמבטיה מוערך בכחצי מיליארד ש"ח בשנה. שוק לקוחות ארונות האמבטיה מתחלק בין לקוחות בשלב שיפוץ בית ורוכשי דירה חדשה. בשיפוץ בית מדובר בכ- 1.5 חדרי אמבט / טואלט בממוצע, ובבניה החדשה המקובל היום הוא כ- 2.5 חדרי אמבט / טואלט.
צילום: אסף לוי
עוד עולה מנתוני באטיו כי שוק השיפוצים הכולל בישראל מתקרב לכ- 300,000 בתי אב בשנה, ובמילים אחרות - כשביעית מבתי האב בישראל עוברים שיפוץ מידי שנה. חדר הרחצה הוא החדר הרביעי בעדיפות שיפוץ הבית.
השיפוץ בבית כולל ביצועים מסוגים שונים: החל מצביעת חדר ועד שיפוץ שלם של הבית. מתוכם כ- 132,000 בתי אב שמבצעים שיפוץ בחדר הרחצה, שהם כ- 44% מבתי האב המשפצים בשנה.
עוד עולה כי חל שינוי בטעמו של הצרכן הישראלי וכ-14% מהמשפצים דיווחו כי השתמשו בשירותיו של מעצב פנים / אדריכל.
60% מארונות האמבטיה הינם בייצור מקומי על ידי נגריות ומפעלים מקומיים, לעומת כ- 40% מארונות האמבטיה המגיעים מייבוא.
צילום: אסף לוי
לדברי יורם ברנשטיין, מנכ"ל רשת באטיו: "חדר הרחצה הוא החלל האישי והאינטימי ביותר בין חדרי הבית ועל כן אנו מאמינים שהוא צריך להיות בעיצוב אישי ומפנק, עם זאת נוח ופונקציונאלי. ארונות אמבטיה בחדרי רחצה צריכים לעמוד בהגדרות ותנאים שונים, אך בראש ובראשונה להיות נוחים לשימוש ומעוצבים למשעי. ארון אמבטיה ניתן לעצב כאמירה אישית על ידי שימוש נכון בחומרים, התאמת צבעים והתאמתו לכלל חלל הרחצה".