רעיונאי - המלך של הכתיבה השיווקית

03/03/2017
חדשות


בכל צוות או קבוצה ישנו אותו אחד שמעמדו גבוה מעט יותר מחבריו. בקבוצת כדורגל זהו הקפטן, בסרטי קולנוע תמיד ברור מיהו כוכב הסט. כך גם פני הדברים במשרדי הפרסום, כאשר את צוות החשיבה של כל פרויקט מוביל הקופירייטר, או בעברית תקנית – רעיונאי. בשורות הקרובות נדבר על תפקידו של המוח שמאחורי עולם הכתיבה השיווקית. כמו כן, נגלה כיצד מתרחש התהליך מאחורי הקלעים, אשר בסיומו עולים לרשת תכנים שונים שמטרתם לקדם את החברה או הלקוח באספקטים שונים ומגוונים.

כתיבה שיווקית – מעט על התהליך עצמו

על מנת להבין את מהות התפקיד של כל רעיונאי, חשוב שנבין תחילה מהי למעשה כתיבה שיווקית. ובכן, מדובר בתחום שעוסק במתן שירותי כתיבה לחברות, עסקים ואנשי מקצוע, מתוך קשת מטרות שונות: הגעה לקהלים חדשים, חיזוק הקשר עם קהלים קיימים, חשיפת שירות / מוצר חדש, הישארות והתחזקות תודעת הצרכנים על קיום העסק ועוד. לכתיבה השיווקית שלל יתרונות, החל מפנייה לקהל ספציפי ומכוון, דרך אפשרות לבחינת ההצלחה בזמן אמת ועריכת שינויים בהתאם ועד לעלויות הזולות בהשוואה למרבית אמצעי השיווק והפרסום. תהליך העלאת הכתיבה השיווקית מתחיל בפניית ה"לקוח" (בעל החברה או נציג מטעמו) בבקשה בנושא. בהמשך נערכת ישיבת הכרה ותיאום ציפיות, אותה מוביל למעשה רעיונאי מטעם חברת הפרסום, אשר דולה כל פיסת מידע רלוונטית על החברה, קהל היעד שלה, מטרות קמפיין הכתיבה, האמצעים העומדים לרשותה וכו'. לאחר מכן נכנסים בעלי תפקידים נוספים לתמונה כגון הפלנר שתפקידו לחקור את כלל הגורמים המשפיעים ואשר קשורים לחברה, לקהל ולמטרות. בין השאר, הוא בודק חתך מאפיינים של קהל היעד, הרגלי הגלישה והצריכה שלו, מוניטין החברה ועוד. גם לתקציבאי ולעיתים גם למעצב הגרפי תפקידים משלהם, אך כשמאפייני החברה והקהל ברורים, נכנס "גיבור" הקמפיין לפעולה.

תפקידו של הרעיונאי בתהליך

תפקיד הרעיונאי הוא בעצם לענות על כל השאלות המרכזיות לגבי מיקום, תזמון ואופן ה"עלייה לאוויר". אך הדגש העיקרי הוא, כמובן, מה יעלה לאוויר. כלומר, הוא זה שכותב, הלכה למעשה, את מה שיופיע באתרים השונים בהמשך. הרעיונאי מחליט מאיזו זווית להגיע למטרה, כיצד "לתקוף" את הנושא, איך לפנות לקהל היעד ובעצם – להיות ה"סופר" שמאחורי המילים הכל-כך חשובות שעשויות להכריע את כף התהליך. בשורה התחתונה, מהות הכתיבה השיווקית עוברת במוחו וביכולותיו של רעיונאי הפרויקט. הצלחת העניין מוטלת בעיקר על כתפיו, ולכן חשוב לבחור בכזה בעל ניסיון מוכח בתחום, אמביציה להצליח והבנה עיוורת של גלגלי הצריכה האינטרנטית. בהצלחה!

שתף ב-

תגובות

לצורך הוספת תגובה התחבר לאתר באמצעות
הוסף תגובה
...Loading...