פלטפורמות לבניית חנות וירטואלית - מה כדאי לבחור?

20/07/2021
עסקים וכלכלה


בניית חנות וירטואלית היא צעד משמעותי בהקמת עסק או בהרחבתו, וכדי לעשות אותו נכון, צריך קודם כל להבין איזו פלטפורמה תתאים יותר להקמת החנות. ישנם כמה פרמטרים שעשויים להשפיע על ההחלטה, כמו: עלות ההקמה ועלות האחזקה של החנות, ממשקים אפשריים לשירותי סליקה והפקת חשבוניות, ניהול מלאי, ניהול לקוחות,  יכולות תמחור גמישות ועוד. מהן הפלטפורמות הקיימות בשוק? מה היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן? בכתבה הבאה.

כתבה בשיתוף אתתר https://www.gemplan.co.il/

לפני הכל - פלטפורמה פתוחה או סגורה?

ישנם שני סוגים עיקריים של פלטפורמות לבניית חנות וירטואלית. הראשונה פועלת על קוד פתוח, מה שמאפשר גמישות מקסימלית ואת היכולת לבצע שינויים והתאמות בהתאם לצרכים המשתנים. והשנייה היא פלטפורמת קוד סגור, שבה תהליך ההקמה מהיר יותר, אבל אז הרבה יותר קשה לבצע בה שינויים ולא כל אחד יכול לעשות זאת. ככל שמדובר בחברות וארגונים, פלטפורמה פתוחה היא המתאימה להם, מכיוון שיש צורך בעדכונים, שינויים ותחזוקה תמידית של האתר על ידי חברה המספקת שירותי בניית אתרים.

וורדפרס (WORDPRESS)

וורדפרס היא הפלטפורמה הפופולרית בעולם להקמת אתרים בניהול עצמי. היא מציעה מגוון של אפשרויות למגוון אתרים, אולם רק עם הוספת ה- WooCommerce, הקמת חנות וירטואלית בוורדפרס הפכה להיות נוחה ופופולרית מאוד. ל- WooCommerce יתרונות רבים, ביניהם: גמישות מירבית בהתאמת האתר לצרכי החברה; חיבור החנות הוירטואלית למערכי השיווק הקיימים בחברה כמו ניוזלטר, רשתות חברתיות ועוד; המשך בעלות על האתר ומהסרת תלות וחיובי עמלות שונים.

שופיפיי (Shopify)

שופיפיי היא פלטפורמה שקמה במטרה להוות כלי להקמה וניהול של חנויות אינטרנטיות. בניגוד לוורדפרס, שופיפיי נחשבת למערכת סגורה. תוכלו אמנם לבצע בה שינויים והתאמות אישיות, אבל רק במסגרת הכללים שהפלטפורמה הזאת מאפשרת. היתרון הגדול של שופיפיי נעוץ במהירות הקמת חנות וירטואלית. אין צורך בידע טכנולוגי וגם אין צורך ברכישת שרת לאחסון האתר. בשופיפיי תוכלו למצוא מבחר של תבניות שמתאימות לחנויות שונות. כמו כן, תוכלו לתכנן את מסע הלקוח באתר שלכם. יתרון משמעותי נוסף הוא שירות הלקוחות והניהול המרכזי - כל מה שתצטרכו תוכלו לנהל בפשטות מול צוות שערוך לתת לכם שירות.

וויקס (WIX)

וויקס היא פלטפורמה פתוחה שמאפשרת להקים ולעצב באופן עצמאי לחלוטין את האתר. הפלטפורמה הזו מתאימה בעיקר לבעלי עסק שאינם מעוניינים בהוצאה גדולה על בניית חנות וירטואלית, פחות מתאים לחברות. אחד היתרונות המרכזיים שלה הוא העבודה בשיטת ה- Drag & Drop – ממשק שמאפשר להגיע לתוצאות מדויקות של הנראות הסופית של האתר – עוד בממשק הבניה של האתר. יתרון נוסף הוא שלוויקס יש מערך תמיכה טלפונית 24 שעות ביממה.

מג'נטו (Magento)

מג’נטו, שכיום שייכת לזירת המסחר ebay, היא מערכת מסחר אלקטרוני, המבוססת קוד פתוח וכתובה ב – PHP. מדובר בפלטפורמה שנחשבת למסובכת לתפעול, ולכן מתאימה יותר לחברות אשר שוכרות שירותי בנייה ותחזוק של אתרים. היתרון המרכזי של מג'נטו הוא בכך שמדובר במערכת חזקה ויציבה, שתומכת בדרישות מורכבות של מסחר אלקטרוני, כמו: תמיכה במספר שפות ובמספר מטבעות שונים, ניהול מלאים במדינות שונות, פנייה ללקוחות מגוונים ועוד.

Cash Cow

לפלטפורמת Cash Cow יש נציגה ישראלית, שמאפשרת בניית חנות וירטואלית תוך הסתייעות בממשק בעברית ותמיכה טלפונית ובצ'ט בעברית. Cash Cow הישראלית תאפשר לכם, בין היתר, לחבר את החנות האינטרנטית שלכם לזירות מסחר גדולות כמו עזריאלי, להתממשק לשירותי חשבוניות בעברית, לאסוף דו"חות ונתונים על מנת לשפר את ביצועי החנות, לייבא מוצרים מחנויות אחרות וכן לייצא את הפריטים השונים במידה ותחליטו לעבור לפלטפורמה אחרת.

Wobily

ישנם כמה יתרונות בולטים לשימוש בפלטפורמת Wobily הישראלית: החנות הוירטואלית שתפתחו בפלטפורמה תהיה רספונסיבית בכל סוגי המסכים. כמו כן, תוכלו לנהל אותה על גבי פלטפורמת פייסבוק, לנהל קופונים חכמים, לבצע שיתוף של מוצר או דף בחנות, לעקוב אחר תנועת הגולשים לחנות, לנהל משלוחים, להתחבר לממשק השוואת המחירים זאפ ועוד.

לסיכום, בחירת הפלטפורמה שעליה תוקם החנות מכתיבה במידה רבה את האופן שבו נוכל לנהל את הנעשה בחנות ולשלוט במאפיינים השונים שבה. ישנן פלטפורמות שמתאימות לעסקים קטנות וכאלו שמתאימות יותר לחברות וארגונים. כמו בכל דבר, ישנם יתרונות וחסרונות בכל פלטפורמה, ולכן הבחירה צריכה להיות תוך מחשבה על מכלול הצרכים של החברה והיתרונות שמציעה כל פלטפורמה. 

שתף ב-

תגובות

לצורך הוספת תגובה התחבר לאתר באמצעות
הוסף תגובה
...Loading...