המצבר הוא סוללת הרכב, ולפיכך - אחראי על אספקת החשמל למערכות הרכב - בין אם מדובר בפנסי הרכב, ברדיו, במגבים, בחלונות חשמליים, במזגן, באורות שאפשר לגשת אליהם ולהאיר אותם מתוך הרכב עצמו, בנורות האזהרה ובשלל דברים נוספים שכביכול ולכאורה פועלים על חשמל.
וכמו כל סוללה חשמלית, או לפחות כמו רוב הסוגים שאנו מכירים כיום - מתבקש להטעין אותה בחשמל. המטען החשמלי של מצבר הרכב - נקרא, בשמו המקצועי- האלטרנטור. כשהרכב פועל, נע ומופעל האלטרנטור יכול להטעין את המצבר שברכב, אך לא כאשר הרכב "כבוי". מצבר יכול "להיגמר", אם לא קיבל טעינה מהאלטרנטור, או באם קרתה תקלה מסוימת שגרמה למצבר לשבוק חיים. אם המצבר באמת "נגמר", אפשר לנסות או להטעין אותו כדרך האלטרנטור (של רכב אחר, או על ידי מוסך מומחה), או, במקרה שזה לא עובד - להחליף את המצבר לחלוטין.
אם מדובר ברכב אחר, שיעזור עם האלטרנטור שלו - נכנסת לסיפור הסצנה שרבים מאיתנו מכירים, זו שאנשים עומדים עם מכוניות צמודות אחת לשנייה - וחולקים כבלים ביניהם, במטרה להפעיל ולהחזיר לחיים את המצבר "שנגמר". במקרה אחר, בין אם זה לא נגיש, לא יעיל, לא רצוי וכו' - אפשר כמובן לקבל עזרתו של בעל מקצוע במוסך, להפעלת המצבר מחדש, או פשוט בהחלפת המצבר. אין ממש טעם לתקן מצברים, כי ההנחה בתחום המכונאי של הרכבים, היא שמצבר שסיים את תפקידו, מסיבה זו או אחרת - לא יחזור לחיים כי תיקנו בו משהו.
אורך חיי מצבר
מצבר, לפי דעות פופולריות של בעלי מקצוע - יכול "להחזיק מעמד", שלא נאמר לשגשג - בין שנה וחצי לשלוש שנים. ייתכן שזה תלוי בדגם, במותג, באיכות, כמו גם באם הוא יד ראשונה או שנייה - ובאם "מתייחסים אליו יפה". אם לדוגמה, משאירים את האורות דולקים לאחר שיוצאים מהרכב - הרי שהמצבר מתרוקן, מבלי שהאלטרנטור פועל כדי להטעין אותו (כי הרכב כבוי, במקרה זה). בסיטואציה זו, המצבר יכול "להתרוקן", ואפשר יהיה או להטעין אותו על ידי "עזרה מבחוץ", או להחליף אותו לחלוטין במקרה והוא "לא ירצה" להיטען מחדש, מבחינה חשמלית.
רבות מתעודות האחריות בתחום המצברים תקפות לכדי שנה או שנתיים, וניתן להוסיף עלות מסוימת כדי להאריך את תוקף האחריות. אם יוצאים מנקודת ההנחה שמצבר אמור להחזיק מעמד כשלוש שנים - ייתכן שיהיה בכך היגיון. זאת כמובן, בכפוף לתנאי האחריות, ובווידוא של תחזוקה נכונה ומתאימה של המצבר.
החלפת מצבר בפתח תקווה
ישנן מספר תקלות שיכולות להתרחש במסגרת הזמן הזו, עבור מצבר, ביניהן - ווסת תקול, אלטרנטור לא תקין, השפעות "קיצוניות מדי" של מזג האוויר (חם מדי, או קר מדי לפעולת המנוע, מה שמבקש יותר חשמל מהמצבר, ומשפיע, שלא נאמר בוחן את עמידותו "בלחץ העבודה"), בלאי וכמובן השארת פנסי רכב דולקים כשהאוטו אינו דלוק, מונע ופועל.
בעת החלפת מצבר בפתח תקווה, הרי שיש לנו אפשרות ללכת למוסך, או לעשות זאת בעצמנו - כמו גם, לקבל שירותי בדיקה, טעינה ואפילו החלפת מצבר לרכב - ממש עד הבית. מכונאי רכב מוסמך, יכול להגיע עד לרכב עצמו, עד לבית - ולעזור בהחלפת המצבר, או פשוט לבדוק/להטעין אותו מחדש. היכולת לעשות זאת תלויה בהפעלת מספר ניידות שירות, שיכולות להעניק את שירותי הדרך שציינו לעיל. במסגרת שירות זה, ניתן לקבל מצברים מהחברות, שלא נאמר המותגים - הידועים בעולם הרכבים, כמו של שנפ, וולטה וורטה. יחד עם מאה אחוזי אחריות על העבודה כמו גם על החלקים - כדי לסייע לנהגים, שרוצים לקבל את השירות הנ"ל במידה רבה של נוחות ויעילות.