כיזם מתחיל בישראל, זה יכול להיות מאתגר לדעת איך לשווק ביעילות את העסק שלך באינטרנט. עם כל כך הרבה ערוצי שיווק ואסטרטגיות שונות לבחירה, חשוב לדעת אילו מומחים יכולים לעזור לכם להגדיל את קהל הלקוחות שלכם. במאמר זה, נסקור ארבעה סוגים של מומחים שיכולים לעזור לכם לשווק ביעילות את העסק שלכם באינטרנט: מומחי SEO, מומחי Google Ads, מומחי ניהול קמפיינים ממומנים בפייסבוק ואינסטגרם וגם כאלה שמתמחים בקידום ממומן ברשתות החברתיות האלה.
(פריפיק ברישיון)
קידום אתרים היא תהליך של אופטימיזציה של האתר והתוכן שלכם כדי לדרג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש עבור ביטויי החיפוש הרלוונטיים לעסק שלכם. אל מקדם אתרים מומלץ לפנות כדי לשפר את הנראות של האתר שלך ולמשוך אליו יותר תנועה אורגנית.
כדי להתחיל, מומחה לקידום אתרים יבצע בדיקת אתר כדי לזהות בעיות טכניות שעשויות להשפיע על ביצועיו, יערוך מחקר מילות מפתח כדי לזהות את ביטויי המפתח שקהל היעד שלכם מחפש כשהוא מעוניין במוצרים או בשירות שאתם מציעים ויעסוק באופטימיזציית תוכן ובניית קישורים מאתרים אחרים בשביל להביא את האתר למיקומים הראשונים בעמוד הראשון של גוגל, כדי שגולשים ישימו אליו לב ובאמת יכנסו אליו.
Google Ads היא פלטפורמת פרסום רבת עוצמה שיכולה לעזור לכם להגיע ללקוחות פוטנציאליים שמחפשים מוצרים או שירותים כמו שלכם. מומחה ניהול קמפיינים בגוגל אדס יכול לעזור לכם לפתח ולהוציא לפועל קמפיין פרסום מוצלח שמביא המרות ומגדיל את ההכנסות של העסק שלכם.
בדומה למקרה של קידום אתרים אורגני, הקמפיינר יתחיל את העבודה מעריכת מחקר מילות מפתח כדי לזהות את הביטויים הרלוונטיים. לאחר מכן, בתיאום אתכם, הוא יחבר מודעות פרסומיות ויבנה קמפיין שירוץ לפי פרמטרים שרלוונטיים לעסק שלכם (תקציב, ימי ושעות עבודה, מסרים פרסומיים וכו' וכד'). הוא גם יפקחו באופן רציף על הקמפיינים ויבצעו אופטימיזציה שלהם כדי להבטיח שהמודעות יחשפו לקהל הרלוונטי ושהאתר יציע את מה שהוא באמת מחפש, בשביל שהלקוחות הפוטנציאליים ימירו ויהפכו ללקוחות משלמים. היתרון העיקרי של פלטפורמות הפרסום הזאת הוא שבגוגל מחפשים ספקים בשביל לבחור אחד מהם ולשלם לו. זה קהל שכבר החליט בעצמו שהוא מוכן לבצע את הרכישה ולא צריך לשכנוע אותו שהמוצר או השירות אמור לעניין אותו.
Facebook Ads היא פלטפורמת פרסום פופולרית נוספת שיכולה לעזור לכם להגיע לקהל רחב במדיה החברתית. כולנו משתמשים בפייסבוק בשביל לתקשר עם אחרים ולהתעדכן לגבי תחומי העניין שלנו, מה שמאפשר לקמפיינרים שעובדים עם פלטפורמת הפרסום של פייסבוק לתרגט קהלים רלוונטיים ולהימנע מלתרגט אנשים שלא סביר שיש טעם לפרסם להם בכלל. בשונה מגוגל, לרוב מדובר בפלטפורמה שלא נכנסים אליה בציפייה להיתקל בפרסום של מה שמחפשים באותו הרגע, אז מומלץ להיעזר במומחה בניית וניהול קמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם כדי שיעשה גם קמפיינים שמטרתם לשכנע קהל קר אך רלוונטי לשקול לרכוש מוצרים ושירותים שאתם והמתחרים שלכם מציעים וגם קמפיינים נפרדים עבור קהל מחומם, כדי שיבחרו דווקא בכם בתור ספק. כמובן שההסבר הזה הוא על קצה המזלג בלבד ובפועל יש לפלטפורמה הזאת הרבה יותר מה להציע. אגב, לא חובה אפילו שיהיה לכם חשבון באינסטגרם בשביל להריץ שם קמפיינים פרסומיים, כי ניתן לבנות ולהריץ קמפיינים של אינסטגרם דרך פייסבוק אדס.
לבסוף, מומחה שיווק חברתי אורגני יכול לעזור לכם לבנות נוכחות חזקה במדיה החברתית ולתקשר עם קהל היעד שלכם בלי שהוא ירגיש שמציעים לו בכוח הצעות פרסומיות. השירות של המומחים האלה כולל יצירה ושיתוף של תוכן בפלטפורמות המדיה החברתית השונות במטרה לבנות מודעות ונאמנות למותג שלכם.
תהליך העבודה מתחיל בהגדרת השפה השיווקית והמסרים של המותג שלכם וימשיך בפיתוח אסטרטגיית תוכן שתואמת את המטרות שלכם, כדי לעזור ליצור ולהפיץ תוכן איכותי שמעודד מעורבות ובונה מערכת יחסים חזקה עם העוקבים שלכם.
על ידי עבודה עם המומחים הנ"ל, תוכלו לשווק ביעילות את העסק שלכם באינטרנט ולמשוך לקוחות שלאו דווקא היו מודעים לקיום העסק שלכם עד עכשיו. לכל עסק יש את הצרכים שלו ויתכן שלא תצטרכו את כל אפיקי הפרסום האלה, אבל מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום השיווק בשביל לזהות את האפיקים שצפויים להתאים לכם ולהשקיע לפחות באחד מהם בתור התחלה. שיהיה בהצלחה!