זוהי השנה השלישית בה רוקמת תכנית אמירים עור וגידים בבית חינוך ע"ש חיים בר לב באם המושבות.
תכנית ייחודית זו נעשית בשיתוף פעולה מלא עם האגף למחוננים ולמצטיינים של משרד החינוך ומטרתה העיקרית הינה: הצמחה, השבחה והעצמת קהילות חשיבה של לומדים איכותיים, בעלי חשיבה יצירתית יוזמת ופורצת דרך.
בראש התכנית ומטעם האגף למחוננים ומצטיינים מלווה במסירות את ביה"ס בעשייתו בשלוש השנים האחרונות הגב' דגנית קוקווקא מדריכת האגף, כמו כן מתנהלת התכנית ביד רמה ע"י מנהלת בה"ס הגב' דולי מוטולה, סגנית המנהלת ומרכזת התכנית הגב' דיצה מלכא וכמובן צוות המורות המנהיגות ומובילות הקורסים השונים: פזית כהן מתחום המתמטיקה, ליאת מילר מתחום האומנות, מורן בן חמו מתחום האנגלית, טליה סוסי ורונית סונסינו מתחום החינוך החברתי-ערכי ולבנה וול מתחום המדע והטכנולוגיה.
תכנית אמירים הייחודית משלבת בתוכה מסלול לימודים המאפשר לכל תלמיד הלוקח בו חלק חוויית למידה שונה ומגוונת, המסוגלת לפתח כישורים ומיומנויות מנהיגותיות בדגש על תחומי עניין ממוקדים כגון: מתמטיקה ואומנות, מדעים וחינוך חברתי-ערכי ואף בתחום השפה האנגלית. במסגרת התכנית התקיים בבית ספר בר-לב יום פתוח, בו נפתחו שערי בית החינוך בפני הוריהם של הלומדים בתכנית. ביום זה נחשפו ההורים הנרגשים לתכניה של התכנית ולמטרותיה העיקריות, חוו חוויות למידה "אמיריות ", הפכו שותפים בה הלכה למעשה ואף הפכו לגורמי העצמה נוספים במשולש הלמידה המשמעותי: מורה, הורה, תלמיד.
עוד במסגרת יום זה ביקרו ההורים של תלמידי שכבת כיתות ו' בתערוכה מרהיבה, שהיוותה תוצר סופי במשימת תהליך החקר. התלמידים התנסו במהלך השנתיים האחרונות בבניית שאלת חקר ובשימוש בכלי חקר שונים ומגוונים. הם הפכו לחוקרים של ממש בעצמם כאשר נתקלו במשימה ליצור ולנסח שאלת חקר. שאלות חקר כידוע יוצרות שיח משותף, פורה ומעניין עם ילדים נוספים מבית הספר, כך מזדמנת היכולת להתנסות ממשית בתהליך הסקת מסקנות בעקבות פעילויות נלוות.
"עוגת הכישרונות שלנו" - בהנחייתה של הגב' רונית סונסינו, הינה תחנה נוספת בה זכו לבקר ההורים והתלמידים המשתתפים בתכנית אמירים. במסגרת הקורס לפיתוח מיומנויות וכישורים חברתיים ערכיים, סייעו התלמידים להוריהם למלא שאלון העוסק בזיהוי רמות האינטליגנציה האישיות הייחודיות להם כאנשים מבוגרים. לבסוף, נבדקה הלימה בין האינטליגנציה של ההורים לבין זו של דור ההמשך - "ילדי אמירים". זו הוצגה כ"דיאגרמת עוגה" ע"י הילדים. חוויה מרגשת סוכמה ע"י התלמידים במשפט: "על מנת להגשים את ייעודינו החינוכי עלינו לאהוב, להאמין ולהצטיין" (מתוך מארז מתנ"ה).
טעימה נוספת מיום זה הינה קורס הקיימות בהנחייתה של הגב' לבנה וול שהוצג ביום הפתוח והיווה הוכחה חיה וקיימת שחלומות אכן מתגשמים, "אתה יכול לחלום ולעצב את המקום היפה בעולם אך נדרשים אנשים כדי להפוך את החלום למציאות "(וולט דיסני). בקורס זה הפכו ילדי אמירים, משכבת כתות ד', חלום למציאות. יחד עם אביו של יונתן (התלמיד המשתתף בתכנית), מאיר מיכאלי, הציגו את מיזמם בנושא "גידול צמחיה הידרופונית", המשלב את ערך השמירה על איכות הסביבה, הכרה ופיתוח ערך הקיימות בקרב האוכלוסייה.
תחנת "משימת הקופסה" - שיטה חדשנית הדוגלת בלמידה באמצעות משחוק בקונספט "חדר בריחה" היוותה נק' ציון חשובה ביום זה ואף סיכמה את אירועיו. ההורים והתלמידים זכו לקחת חלק בהתנסות יוצאת דופן ומאתגרת במיוחד, במסגרתה התבקשו לפצח חידות מתמטיות ומשימות מורכבות תוך שיתוף פעולה ועבודת צוות עם ילדיהם. המשימות שילבו שימוש במתודות שנלמדו במהלך השנה בקורס ואפשרו למשתתפים ליישם בהנאה מיומנויות אותן רכשו במהלך השנה תוך עמידה בזמן מוקצב מראש.
צוות מורות אמירים מאמינות בכל ליבן שחשיבה שונה ויצירתית, כזו המסמלת "יציאה מהקופסה" והמאפשרת פיתוח יכולותיו האינטלקטואליות של הלומד וכישוריו החברתיים, היא גולת הכותרת בתכנית זו. המורות חרטו על דגלן: "חדשנות וסקרנות" כדרך חיים באמירים. לפיכך, פועלת התכנית על בסיס עקרונות מונחים של הצבת אתגרים בתהליך הלמידה וכן חשיבה יוצרת ויצירתית.
התמונות באדיבות בית הספר בר לב