תוכנית כולאננה, הפועלת לקידום חברה הוגנת ולקירוב בין קבוצות שונות בחברה הישראלית, ציינה באירוע חגיגי במוזיאון פתח תקוה לאמנות את סיום הפרויקט השנתי "חיים משותפים – האמנות של כולאננה" שקיימה בשיתוף עם המוזיאון. כולאננה היא יוזמה של מכון מרחבים לשיפור היחסים בין הקבוצות השונות בחברה הישראלית. מטרת התוכנית היא לסייע לאזרחי המדינה הצעירים מהקבוצות השונות לחוש בנוח עם רב הגוניות המאפיינת את החברה על ידי יצירת תחושת שייכות משמעותית.
"חיים משותפים – האמנות של כולאננה" היא תוכנית מפגשים בין תלמידות ותלמידים מבתי ספר ומזרמי חינוך שונים לצורך יצירת תהליך מעמיק של היכרות עם האחר. התוכנית מתקיימת בשיתוף המטה לחינוך אזרחי במשרד החינוך, הפיקוח על האמנות החזותית ומכון מרחבים. התוכנית, המתקיימת בהלימה לנושא השנתי "האחר הוא אני", פועלת לחיזוק תחושת הזהות והשייכות. בבסיסה, עומדת ההנחה כי קיימים יופי ועוצמה ברב- גוניות ובשונות וכי האחר ותרבותו יכולים להעשיר ולקדם את החברה. התוכנית פועלת למען יצירת היכרות עמוקה ומשמעותית בין תלמידים מזהויות שונות בתוך מרחב האמנות, באמצעות למידה רב- חושית משותפת. כמו כן, היא מקדמת הטמעה של תחום האמנות כשפה בעלת יתרונות ייחודיים לבניית חיים משותפים ולהיכרות עם האחר. במהלך התוכנית, נפגשו צמדים של בתי ספר מהעיר פתח תקוה. כך, נוצרו מפגשים מרתקים בין תלמידים מרקע שונה, תלמידי החינוך הרגיל לתלמידים מחינוך מיוחד ותלמידים חילוניים עם תלמידים דתיים. המפגשים התקיימו בתוך בתי הספר ובמוזיאון פתח תקוה. התלמידים למדו להכיר אחד את השנייה, יצרו יצירות אמנות סביב נושאים משותפים ופגשו את עצמם ואת האחר במרחבים שונים ומגוונים.
(באדיבות עיריית פ"ת)
במסגרת הפרויקט, נערכו במהלך שנת הלימודים האחרונה, מפגשים ופעילויות חווייתיות במוזיאון פתח תקוה, שהיוו מקור העשרה בתחום האמנות. הפעילות בשטח המוזיאון חולקה לסדנאות ולעבודה בתוך חללי התצוגה, כאשר הדגש הן של הסדנאות והן של העבודה בתערוכות, הושם על היכרות באמצעות יצירה. התלמידים, בני כיתות ג' עד ו', מבתי ספר שונים בעיר, עבדו בזוגות או בקבוצות קטנות, חקרו ויצרו תוך היכרות הדדית. הפעילות, שנבנתה במיוחד לפרויקט, הועברה בקבוצות קטנות על ידי צוות רחב ומקצועי של מחנכי האמנות במוזיאון שפיתחו סדנאות ייחודיות עבור התוכנית, שכללו בין היתר: סדנאות הדפס, פוטוגרמות, סדנת סטופמושן וסדנת יצירה "החלון שלי". בסיום התהליך השנתי, אשר נמשך בבתי הספר, בהובלת מורות בתי הספר והמורות לאמנות בפרט, הוצגו תוצרים של התלמידים בתערוכה במוזיאון. במקביל לתכנית לתלמידים, הועברה במוזיאון השתלמות מורים למורי התכנית, שהעניקה כלים מסוגים שונים בהתמודדות עם האתגרים הכרוכים בחינוך.
דרורית גור אריה, מנהלת המוזיאון והאוצרת הראשית, המשמשת גם מנהלת מינהל התרבות בעיריית פתח תקוה, בירכה בהתרגשות את יוזמי הפרויקט, את הילדים והוריהם, הודתה למחלקת החינוך של המוזיאון והביעה גאווה על הצלחת הפרויקט. "מוזיאון פתח תקוה גאה להוביל את תוכנית כולאננה במחוז תל אביב. המוזיאון מוביל ומקדם פרויקטים חינוכיים ייחודיים המשלבים בין אמנות, קהילה וחינוך להעשרה ולטיפוח דורות חדשים של שוחרי תרבות ואמנות. שיתוף הפעולה עם פרויקט כולאננה, הוא המשך טבעי לאג'נדה החברתית הרב- תרבותית של המוזיאון ולפעילות החינוכית המתמשכת שלנו בקהילה". גור אריה הביעה תקווה כי הפרויקט יצבור תנופה ויצמח בשנים הבאות.
באירוע סיום התוכנית החגיגי שנערך במוזיאון פתח תקוה, גדשו מאות ילדים והוריהם את רחבת המוזיאון, נהנו מתערוכת העבודות הנפלאות שיצרו הילדים שהשתתפו בפרויקט היוקרתי וממעגל מתופפים קצבי.