כל בעלי העסקים כיום יודעים שהעולם עובר שינוי; התחרות הולכת ונעשית קשה יותר בכל התחומים, והלקוחות נעשים מודעים יותר ועקשנים יותר. כך, המטרה היא לתת להם בדיוק את מה שהם דורשים וכמה שיותר מהר. אחת הדרכים לעשות זאת, היא לשלב בוט לוואטסאפ העסקי בכדי לאפשר להם לקבל מענה ראשוני לאי אלו שאלות ועניינים. במידה והבוט לא מצליח לספק את הטיפול, יועבר לגורם אנושי במהירות וביעילות. אין לכם מושג על מה אנחנו מדברים? המשיכו לקרוא ולימדו עוד על המילה האחרונה בעולם שירות הלקוחות.
בוט לוואטסאפ – מה זה אומר?
הבה נסביר מה זה בכלל אומר; בוט לוואטסאפ הוא דוגמא אחת למה שנקרא "צ'אט בוט", מושג המגדיר שיחה המתנהלת בין גורם אנושי וגורם לא אנושי. במקרה שלנו, מדובר בלקוח שמקבל שירות ממענה אוטומטי באמצעות צ'אט. אם אתם זוכרים, לפני שנים רבות היינו משתמשים בבוטים כדי להעביר את הזמן, לצחוק על תשובות אוטומטיות שלא קשורות כלל למה שכתבנו, ועוד. מאז, עברו הבוטים כמה שדרוגים וכעת הם חלק בלתי נפרד מהפלטפורמות הראשיות בהן העולם כולו עושה שימוש:
* בוט לפייסבוק – בוודאי שמתם לב לאחרונה כשנכנסתם לעמוד עסקי בפייסבוק של חברה או בעל עסק, קפץ מייד חלון המסנג'ר עם הודעה אוטומטית שמזמינה אתכם לשאול כל שאלה. זהו הבוט, כמובן! זוהי דרך להניע את הגולשים לפעולה ולהתעניין במוצר או בשירות מוסימים, ואולי אפילו לבצע רכישה כבר עכשיו.
* גם לאתר האינטרנט – אם הגולש לא התייחס לחלון הקטן שקפץ בצד המסך שלו והחליט להיכנס לאתר שלכם, אולי דווקא הפעם זה יעבוד! זאת מכיוון שיש אפשרות להטמיע בוטים מתקדמים גם באתרי אינטרנט, בהתאמה מושלמת לאתר הספציפי שלכם. אם הגולש לא מצליח להתמצא באתר או לקבל את התשובה לשאלה שמעניינת אותו, יוכל למצוא אותה באמצעות הבוט המתקדם.
* ומה עם וואטספ? - מעל כולם, עומדת וואצפ, אפליקציית המסרים האהובה והפופולארית ביותר בכל רחבי הגלובוס. מי שמעוניין לקדם את העסק שלו, יעשה שימוש קודם כל בבוט בוואטספ העסקי שלו ויגדיר תשובות אוטומטיות לשאלות נפוצות, יגדיר עצי פעולה, אלגוריתמים שונים, מענה בסיסי יעיל ומתקדם ואף מעבר למענה אנושי מהיר במקרה הצורך. אלו זמנים בהם אנשים מעדיפים כמה שפחות לדבר בטלפון, כך שבוט המאפשר להם להשתמש בוואצפ יגרום להם להרגיש הרבה יותר בטוחים לבצע את התקשורת.
בוט זה מעולה, אבל זה ממש לא הכל
מלבד בוט לוואטסאפ נוצרו אפשרויות נוספות של שימוש בוואטסאפ לעסקים. בוודאי דאגתם ליצור רשימת דיוור של אנשים שהתעניינו במוצרים והשירותים שלכם ומעוניינים לשמוע לפני כולם על מבצעים, הטבות ודברים חדשים שאתם עובדים עליהם. דיוור לוואטסאפ הוא דוגמא נוספת ויעילה במיוחד לשירות אישי שניתן להעניק ללקוחות הקבועים שלכם, וכמו שזה נראה – זו רק ההתחלה.