כשנכנסים לכיתת האנגלית בבית הספר דבורה עומר אי אפשר שלא לחוות חוויה רב חושית תרבותית בחדר שקירותיו עטורים בסמליה המפורסמים של לונדון התיירותית.
חלל החדר מעוצב עד אחרון פרטיו באופן המאפשר למידה חווייתית: בימת נואמים - הייד פארק, ריהוט צבעוני בצבעי דגלי אנגליה, ספריית קריאה שהיא טלפון ציבורי, שלל משחקים קופסא ויצירה פופים, משפטי השראה ועוד חוויות שמזמנות למידה.
בניית הכתה הולמת את הייחודיות הבית ספרית, מבטיחה וגם מקיימת "אומנות רב תחומית וטכנולוגיה עדכנית". במיזם חדש של רכזת האנגלית הוחלט להנגיש את השפה המדוברת דרך שיר, משחק והמחזה תוך חיזוק הכישורים הייחודיים של כל תלמיד כיחיד וכחבר בקבוצה במפגש מרתק עם מוזיקה מוכרת. הרציונל העומד מאחורי הוא כי לימוד מילים מתוך שיר ובתוך קצב מאפשר זכירה של מילים, מבנים והקשרים.
לצורך המיזם הוקדשו בחודשים האחרונים שיעורי האנגלית לחשיפה לשירי הביטלס המוכרים והאהובים. בתהליך מובנה של עבודה למדו התלמידים את המילים, את המבנים ואת התרבות המקומית עד כדי תוצר לימודי קבוצתי באמצעות כלי טכנולוגי מוכר מעולמם של הילדים – אפליקציית - musical.ly כל קבוצת תלמידים עיבדה שיר באפליקציה ויצרה קליפ. בעבודה קבוצתית חולקו תפקידים. תלמידים עבדו על מופע קטן והעלו אותו בפני החברים. כל התוצרים הקבוצתיים שותפו והוצגו בפני כלל התלמידים.
גיבוש המיזם הקבוצתי נעשה מתוך הבנה כי העבודה הקבוצתית היא חלק משמעותי וחשוב מתהליך הלמידה בשיעורים ולכן מציינת המורה לאנגלית כי לתהליך עבודת הצוות חשיבות רבה בכלל המיזמים.
במסגרת המיזם הקבוצתי מתקיים תהליך עבודה קבוע: ראש קבוצה אחראי מקבל סמכות ניהול וארגון ומילוי משוב עצמי, שבו כל התלמידים השותפים כקבוצה מעריכים את עצמם ביחס לעבודת הצוות שלהם.
מיזם זה הוא אחד מסדרת מיזמים הקיימים במסגרת לימוד השפה האנגלית בבית הספר: "המיוחד שבי", "שטוזים באנגלית", "יצירת ספר דיגיטלי קבוצתי" ועוד.
התמונות באדיבות בי"ס דבורה עומר