כל מה שרציתם לדעת על מיתוג עסקי

04/11/2020
חדשות


בעולם כיום רוב הנוכחות שלנו מתבססת על נראות. נראות ברשתות החברתיות, אתר האינטרנט שלנו, הדרך שבה מעוצבת החנות הפיזית ואפילו החומר שממנו עשוי כרטיס הביקור. אם פעם המותג הריווחי ביותר היה זה שהוציא הון על תקציבי פרסום, השקיע במשרד יוקרתי במגדל בעיר מרכזית או פרסם כתבות בעיתונות היומית, היום המותגים החזקים הם אלה שנראים טוב לעין, ומגיעים למיליוני אנשים באמצעות הרשת. מאחורי אותו מותג יכול להיות אדם אחד, עשרה אנשים או מאות עובדים. במאמר זה נדון בתהליך המיתוג, בחשיבותו ומדוע המעצב הגרפי מהווה חלק אינטגרלי מבניית העסק.

מהו מיתוג?

מיתוג הוא תהליך של יצירת נוכחות גרפית באמצעים שונים. הוא מתחיל בראש ובראשונה בקביעת קהלי היעד למוצרי ושירותי החברה והתאמה של העיצוב לקהל זה. בין השאר בתהליך המיתוג מעצב גרפי ייצור עבורכם לוגו המייצג את המסר של החברה. חשבו למשל על הדרך שבה נראים הלוגו של "Nike" והקשר למוצר שהוא מייצג. נעליים, תנועה (המתאימה לספורטאים) ותחושה של יוקרה. הלוגו פשוט מאד, ואינו קשר לעיצוב מבחינה גרפית אך הרעיון שמאחוריו הוא הגדולה שלו. בפועל, כל אדם שסיים לימודי עיצוב גרפי יכול לעצב לוגו דומה בתוכנה ממוחשבת.

לצד הלוגו נבנית גם ערכת צבעים המתאימה למסרים. למשל, צבעי ארגמן, שחור וזהב נחשבים ליוקרתיים. הביטו בלוגו של משרדי עורכי דין רבים וחנויות יוקרה ותמצאו את הצבעים הללו. צבעים כמו ירוק או כחול משדרים אווירה צעירה וטבעית, הצבע הכתום מקושר פעמים רבות למחיר זול יותר (חשבו על המותג של אורנג') וערכות צבעים שונות משדרות מסרים אחרים. הצבעים הללו יהיו חלק מתהליך המיתוג של  החברה, ויופיעו על כרטיס הביקור, הלוגו ואפילו עיצוב הפנים והחוץ של החנויות ומשרדי החברה.

נוכחות כרטיס הביקור והתג על המוצרים

למיתוג יש גם אספקט פיזי בדמות חומרי הגלם של כרטיסי הביקור ואפילו התגים הנמצאים על המוצרים עצמם. חברות המעוניינות לשדר ערכים "ירוקים" של קיימות, שמירה על איכות הסביבה ואנרגיה ירוקה יבחרו בכרטיסי ביקור העשויים מחומרים מתכלים. חברות המעוניינות לשדר תחושה יוקרתית יותר עשויות לבחור בכרטיסים מקרטון איכותי ועבה, עם למינציה סלקטיבית או הטבעה של סימני כסף וזהב. פינות הכרטיסים המושקעים יהיו שונות ולא סטנדרטיות כמו פינות עגולות. יתכן והכרטיס כולו יהיה מעוצב בצורה שונה ויפתח כקלף או יהיה בעל מראה שונה מהרגיל. אלמנטים אלה יופיע גם בתגי המוצר של החברה. חשבו למשל על התג הנוסף למוצרי לואי ויטון או שאנל, תגים אלה הופכים לעתים לסמל סטטוס ומופיעים גם על גבי אבזם או כפתור.

כל המאפיינים הללו בונים את המותג ומעניקים לו ערך נוסף, מעבר לערך הכספי הגולמי של המוצרים המשווקים. ככל שהמעצב הגרפי הצליח לצקת לתוך המאפיינים הגרפיים את המסר בצורה הנכונה ולפנות לקהל היעד באופן מדויק, כך סיכוייו של מותג זה לבלוט בנישה שבה הוא פועל יעלו.

שתף ב-

תגובות

לצורך הוספת תגובה התחבר לאתר באמצעות
הוסף תגובה
...Loading...