בית ספר דבורה עומר בפ"ת הגדיר את ייחודו וייעודו באמנות רב תחומית וטכנולוגיה. ייחודיות זו, שמה דגש על למידה חקרנית, המשלבת טיפוח יצירתיות ומקום לביטוי אישי של כל ילד וילדה.
אחד מיעדי בית הספר הוא להעשיר את לימודי השפה באמצעות אומנויות וטכנולוגיה וליצור מצב של למידה משמעותית וחווייתית.
ביה"ס משקיע משאבים רבים החל מתלמידי כיתה א', במטרה לפתח אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית, לתרגל מיומנויות של חשיבה לוגית-אלגוריתמית ולהגדיל את מספר התלמידים השולטים בסביבה טכנולוגית משתנה.
במסגרת שיעורי טכנולוגיה, נחשפים התלמידים לעולם הרובוטיקה, תוך היכרות עם מרכיביו המגוונים: אלקטרוניקה, מכניקה, תכנות ולוגיקה, במטרה ליצור הבנה ולעורר את הסקרנות הטבעית של התלמידים. בשיאה של התוכנית, נבחרת הרובוטיקה של בית הספר משתתפת בתחרות רובוטיקה אשר מתקיימת במסגרת JUNIOR FLL העולמי, ובארץ על ידי עמותת FIRST והטכניון.
בשעורי הטכנולוגיה, נחשפים התלמידים באמצעות קוד מנקי לתחום התכנות ומפתחים חשיבה לוגית. כמו כן, התלמידים ישתתפו בתחרות ייחודית לבתי ספר יסודיים, בתחום התכנות.
בבית הספר פותחה יוזמה חינוכית ייחודית "לחקור, ליצור לנגן". במסגרת התוכנית, התלמידים חוקרים כלי נגינה, מתקופות שונות ומתרבויות שונות. עבודת החקר מתבצעת בקבוצות למידה שיתופיות, תוך שימוש במגוון כלים טכנולוגיים ומיומנויות המאה ה-21. התלמידים מקיימים חקר רשת על כלי הנגינה הנבחר, בונים ומעצבים כלי נגינה יצירתיים וחדשניים, המאפשרים ביטוי עצמי יצירתי ושכלול תפקודי הלומד.
ביום השיא התלמידים יציגו קונצרט שבו יציגו וינגנו על הכלים, שהם בעצמם חקרו, יצרו וניגנו.
(התמונות באדיבות בית הספר)