טיפים שיעזרו לבעל עסק בארץ להיכנס לשווקים נוספים בחו"ל

22/11/2018
עסקים וכלכלה

ישראל היא מדינה קטנה יחסית, כך אין פלא שבעלי עסקים רבים שואפים לפעול גם בחו"ל. בעידן שבו העולם הופך בקצב מהיר לכפר גלובלי, וכשהטכנולוגיות שלא מפסיקות להשתכלל מאפשרות תקשורת יעילה, מהירה וזולה עם כל מקום כמעט ברחבי הגלובוס, קל יחסית להתרחב לשווקים נוספים בחו"ל - ובפרט אם עושים זאת באופן מושכל. בעמוד זה תמצאו טיפים שיעזרו לכם להגיע לקהל היעד הנכון גם מעבר לים, וליהנות ממיצוי הפוטנציאל של העסק שלכם.

חנות וירטואלית - מקסימום חשיפה במינימום מחיר

עוד לפני שמלטשים את האנגלית (ובפרט אנגלית עסקית), עולים על מטוס ומנסים לרכוש לקוחות ביעד כזה או אחר ברחבי העולם כדאי לשקול את האופציה של חנות וירטואלית. למעשה השם "חנות וירטואלית" מעט מטעה, שהרי כיום היקפי המכירות של החנויות המקוונות נמצאות במגמת עלייה משמעותית, ועל-פי כל התחזיות המגמה תימשך ואף תתעצם.

על-מנת לממש את הפוטנציאל של האינטרנט כחנות ענקית שכולם יכולים להיכנס אליה, חשוב לבצע הליך מסודר של אפיון העסק, זיהוי קהל היעד הרלוונטי (בכל היבט אפשרי: גיל, מקום מגורים, דת, תרבות וכו'), הבנת הערך המוסף של המוצר אותו רוצים למכור בחו"ל, מציאת דרכים להבלטת הערך הנ"ל והיתרונות שלכם ועוד. על בסיס האפיון המדויק והמדוקדק ניתן לבחור את הלוקיישן האינטרנטי המיטבי - כשבין האפשרויות הנפוצות ביותר מכירה דרך אמזון, מכירה דרך eBay ואתר משלכם. כדאי לדעת שהן אמזון והן eBay הן אמנם פלטפורמות פופולריות, אולם השימוש בהן מחייב מיומנות גבוהה, כך שבמקרים רבים האופציה העדיפה היא אתר משלכם - בין אם כזה שנבנה במיוחד לצורך הפעילות העסקית בחו"ל ובין אם תרגום (מקצועי!) של אתר קיים.

מציאת שותפים מקומיים

דרך נוספת להרחיב במידה משמעותית את היקפי הפעילות שלכם ולכבוש שווקים חדשים בחו"ל היא להקים עסק במדינה נוספת. במקרים אלה ההמלצה הראשונה היא למצוא שותף מקומי באותה מדינה - כדאי לזכור שבכל מקום ישנם דגשים ספציפיים שלא תמיד אנחנו מודעים להם, רגישויות של קהל היעד, נושאי רגולציה שאם לא ניקח אותם בחשבון אנחנו עלולים לשלם מחיר יקר ועוד, ורק אנשי עסקים מקומיים יכולים לגשר עבורנו על היעדר הידע ולחסוך מאיתנו תשלום שכר לימוד יקר.

באופן טבעי חשוב לבחור את השותפים המקומיים באופן מושכל, כשבפרט חשובה האמינות שלהם - איכות שעליה ממש לא כדאי להתפשר. עוד כדאי לקחת בחשבון שתצטרכו להשקיע זמן רב, לפחות בתחילת הדרך, בפעילות העסקית בחו"ל וחשוב לוודא שהדבר לא יבוא על חשבון הפעילות בארץ. עוד איכות חיונית היא אנגלית עסקית ברמה גבוהה במיוחד, כדי שתוכלו להביא לידי ביטוי את מלוא היכולות שלכם גם באינטראקציות שמתנהלות בשפת העסקים הבינלאומית.

באילו אנשי מקצוע חשוב להיעזר?

לפני שמתחילים לבצע פעילות עסקית כזו או אחרת מעבר לים ישנם כמה אנשי מקצוע שכדאי מאוד להתייעץ איתם. הראשון שבהם הוא עורך דין, ולא עוד עורך דין אלא כזה שמתמחה בדיני מסחר ובפרט צבר ניסיון בנוגע לפעילות עסקית בחו"ל. אם מצאתם איש מקצוע שצבר ניסיון בנוגע לעסקים במדינה הספציפית שבה אתם מתכננים לפעול - עוד יותר טוב. עורך דין מיומן יבטיח התנהלות מיטבית מול הרשויות הרלוונטיות במדינה הנ"ל וחוזים שמשקפים את כל האינטרסים העסקיים החשובים לכם.

איש מקצוע נוסף הוא יועץ מס - גם כן בעל ניסיון בכל הנוגע למדיניות המיסוי במדינת היעד שלכם - וזאת על-מנת לסייע לכם לתכנן את המהלכים שלכם כך שלא תשלמו מיסים גבוהים יתר על המידה, הן בחו"ל והן בישראל. כמו כן כדאי לחפש מורה בעל/ת ניסיון בהוראת אנגלית עסקית, כך שתוך זמן קצר תשיגו שליטה מיטבית בשפה.

שתף ב-

תגובות

לצורך הוספת תגובה התחבר לאתר באמצעות
הוסף תגובה
...Loading...