עבור מי שהתרגל להיות שכיר, עם משכורת קבועה, לא פשוט לקום יום אחד ולהפוך לעצמאי. אבל השאיפה לקום ולהקים עסק, לא לעבוד בשביל בוס או חברה, יכולה להוציא מהיזם שבתוכנו את המיטב. אם אתם מתחילים לעבוד מהבית בתור עצמאים, הטיפים הבאים יעזרו לכם להתנהל נכון, בחוכמה, באופן רווחי, מסודר ומשתלם.
אנו מניחים שבשלב זה אתם יודעים שכעצמאים אתם חייבים לפתוח עוסק במס הכנסה. אתם חייבים לעבוד עם פנקסי חשבוניות או קבלות או להנפיק ללקוחותיכם קבלות באינטרנט. אבל מה שדי קל לפספס זו העובדה שגם בעסק ביתי יש לפעמים מסמכים סודיים או חסויים. אם אתם צפויים לעבוד עם הסכמים חסויים, אם אתם רוצים להשתתף במכרזים גדולים, חשוב שתהיה לכם מגרסה ביתית. יש לקוחות שרוצים לוודא שהפרטים החשובים שלהם לא יגיעו לעיניים זרות. לצד אבטחת מידע ממוחשב וסייבר, גם פה יש אלמנט חשוב ביותר של "ביטחון שדה" עסקי.
אין דבר כזה, יותר מדי הכנסות, יותר מדי לקוחות. כבר מהרגע הראשון, השקיעו את המאה אחוז שלם בפרסום העסק החדש. זה לא משנה אם אתם פוגשים לקוחות פוטנציאליים בתור להצגת תיאטרון או שאתם רוצים להביא אליכם לקוחות דרך הדיגיטל, פרסמו את עצמכם בכל הזדמנות ובכל מקום. ספרו למי שאתם פוגשים על העסק לכם ועל מה שאתם מציעים. הקימו דף עסקי בפייסבוק ואתר מושקע (אפשר בקלות ובלי ידע בתכנות, בעזרת וורדפרס או בוויקס). וודאו תמיד שיהיו אתכם כרטיסי ביקור או פליירים שתוכלו להציע לכל דורש. אפשר להיעזר גם במוצרי קידום עסקיים, כגון עטים ממותגים או לוחות שנה וכדומה.
אם עדיין לא הכנתם, הקדימו להכין תוכנית עסקית מפורטת. שווה אפילו לשבת לצורך כך עם מאמן אישי – עסקי או עם יועץ לעסקים חדשים. זיכרו כי תוכנית עסקית מפורטת עוזרת לכם להגדיר יעדים עסקיים ולהבין בכל רגע איפה אתם עומדים. כך ניתן לדעת מראש היכן נמצאת נקודת האיזון הכלכלית שלכם, בתוך כמה זמן אתם צפויים להחזיר את עלות הקמת העסק וכמה לקוחות או הכנסות אתם חייבים, כדי להצדיק את הקיום העסקי. בנוסף, תוכנית עסקית יכולה לאפשר למעוניינים, להיעזר במימון עסקי (הלוואות בערבות מדינה או קרנות שמעניקות סיוע לעסקים חדשים).
קבלו טיפ מיועץ עסקי בכיר – פגישות עסקיות קיימו רק בשעות הבוקר. במיוחד עם לקוחות פוטנציאליים חדשים, חשוב להיפגש רעננים, מפוקסים וייצוגיים. מי שמגיע לאחר יום עבודה מתיש עלול לעורר רושם עייף ולא מרוכז. זכרו שאין הזדמנות שניה, ליצור רושם ראשוני מקצועי, חזק ואפקטיבי.
גם עסק חדש או עסק קטן, יכול למתג את עצמו בצורה יעילה ובונה. קודם כל, הגדירו את היתרונות שלכם. אפילו שיש עסקים גדולים ומבוססים יותר, זיכרו שיש להם המון מה להציע. אם זה יוזמה, השקעה בכל לקוח, קשר אישי ומחויבות. על סמך היתרונות שלכם, אתם בונים את המוניטין שלכם. בססו על כך מיתוג אישי, שיעזור לעסק להתפתח, מהר יותר.
הקדימו ללמוד על כל הטבות המס שמגיעות לעצמאים. בין היתר, מגיעות לכם הטבות בדמות קיזוז מע"מ (לעוסקים מורשים או חברות) וכן הטבות מס בגין הפקדות לפנסיה ולקרנות השלמות או קופות גמל.