הפסיכולוגיה מאחורי עיצוב הלוגו - איך צבעים וצורות משפיעים על תפיסת המותג?

08/08/2023
עסקים וכלכלה


בעולם המודרני סמלילים הם חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית המיצוב, המיתוג והשיווק של כל עסק. לוגו שמעוצב כהלכה מבטא את המותג, את הערכים שלו, את החזון שלו ואת אופיו ועוזר למותג לשמר לקוחות ולגייס לקוחות חדשים. אף על פי שהתוצר הסופי של הלוגו משתלב בטבעיות ובפשטות עם המותג, מאחורי האמצעים החזותיים הפשוטים לכאורה מסתתרת מורכבות פסיכולוגית מכוונת וממוקדת שבה צבעים וצורות ממלאים תפקיד מרכזי, אם לא עיקרי, בעיצוב הזהות המותגית ובהשפעה על קהלי היעד. במאמר זה נבחן את ההשפעה העמוקה של הצבעים והצורות המופיעים בלוגו על תשומת הלב של קהלי היעד ועל רגשותיהם ונבין איך לרתום את ההשפעה הזאת כשאנחנו מעצבים לוגו מנצח. 

(פריפיק ברישיון)

לצבוע את הרגשות בשלל צבעים

אם אתם מנוסים בעבודת יצירת לוגו לעסק, אתם ודאי יודעים שצבעים משפיעים עמוקות על הפסיכולוגיה האנושית כיוון שהם מעוררים רגשות, מעוררים אסוציאציות ומעצבים דפוסי מחשבה. לכל צבע יש אפקט פסיכולוגי ייחודי, ואם תבינו את ההשפעה של כל צבע על נפש האדם, תוכלו לשכלל את עיצובי הלוגו שלכם כדי לכבוש את קהל היעד וכדי להעביר את המסר של המותג.

  • אדום. אדום הוא צבע שקשור לאנרגיה, לעוצמה, לתשוקה ולאינטנסיביות. האדום מעורר התרגשות ומניע לפעולה, ולכן הוא הצבע המתאים ביותר למותגים שרוצים לבטא את הכוח הטמון בעשייה שלהם.
  • כחול. כחול מרגיע, מעורר אמון ומביע אמינות. הוא מתאים למותגים שרוצים לעורר את אמון הלקוחות ולבטא את היציבות שלהם ואת המקצועיות המאפיינת אותם.
  • ירוק. ירוק הוא הצבע של הטבע, והוא מבטא הרמוניה, איזון, צמיחה והתפתחות. מותגים שעוסקים בפעולות לקידום קיימות ולשמירה על הסביבה משתמשים בצבעים ירוקים בלוגו שלהם ומצליחים לטפח תדמית חיובית בזכותם.
  • צהוב. צהוב הוא צבע בהיר ועליז שמעורר תחושות של אושר ואופטימיות. מותגים רבים משתמשים בצבע הצהוב בלוגו שלהם כדי להביע חמימות ושמחה וכדי לעזור ללקוחות שלהם להרגיש קרבה למותג.
  • שחור. שחור הוא צבע אלגנטי שמביע תחכום וסמכותיות. מותגי יוקרה משתמשים לעתים קרובות בשחור בלוגו שלהם כדי להקרין תחושה של בלעדיות, עידון וייחודיות.
  • כתום. כתום משלב בין האנרגיה האינטנסיבית של הצבע אדום ובין החמימות של הצבע הצהוב ומסמל התלהבות ויצירתיות. מותגים רבים משתמשים בכתום כדי לפנות לצרכנים צעירים ולעורר את יצר ההרפתקנות שלהם.

צורות לעיצוב דעת הקהל

מלבד הצבעים גם צורות גאומטריות ממלאות תפקיד חשוב בעיצובים של סמלילים ובבניית הזהות המותגית. צורות גאומטריות מעוררות תגובות פסיכולוגיות מוגדרות, ולכן מעצבים גרפיים נעזרים בהן כדי להביע את ערכי המותג וכדי למנף אותו.

  • עיגול – עיגול מביע אחדות, נצחיות והרמוניה. לעיתים קרובות הוא מייצג הכלה ומבטא תחושה של שייכות לקהילה, ולכן הוא אידיאלי למותגים שרוצים לעורר בקהל היעד תחושה של אמון ושותפות.
  • ריבוע ומלבן – ריבועים ומלבנים מביעים יציבות, סדר ואמינות. הם לרוב משמשים חברות העוסקות בטכנולוגיה ומוסדות פיננסיים שרוצים לבסס תחושה של מבנה יציב ולהשרות ביטחון בקרב קהלי היעד.
  • משולש – משולש מביע דינמיות, חוזק ואמביציה. מותגים מסוימים משתמשים במשולשים בלוגו שלהם כדי לבטא קדמה ונחישות וכדי לפנות לקהלי יעד שמאופיינים בחוש תחרותי מפותח.

למזג בין צבעים וצורות ולעצב לוגו מנצח

כדי לעצב לוגו מנצח צריך להבין את עולם המונחים המסתתר מאחורי הצבעים והצורות, ולדעת איך למזג ביניהם כדי לבטא את המסר של המותג, את החזון שלו ואת ערכיו וכדי להביע אותם באלמנטים חזותיים מגובשים שהם פשוטים לכאורה אך מורכבים להפליא. עיצוב לוגו הוא תהליך דינמי המשלב בין הכישרון של המעצב ובין הבקיאות שלו באומנות והידע שלו בעקרונות פסיכולוגיים שונים. מעצבים מוכשרים יכולים לעצב סמלילים מדהימים שגם מבטאים את הזהות המותגית וגם משפיעים עמוקות על קהלי היעד. לוגו מנצח הוא הרבה יותר מיצירה אסתטית נחמדה; הוא משקף את המהות של המותג, מקדם אותו ומשפיע על כל מי שרואה אותו. הפסיכולוגיה העומדת מאחורי תהליך עיצוב הלוגו היא המאפיין המכריע בפיתוח מוצרי מיתוג איכותיים ומובילים.

שתף ב-

תגובות

לצורך הוספת תגובה התחבר לאתר באמצעות
הוסף תגובה
...Loading...