בעולם המודרני סמלילים הם חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית המיצוב, המיתוג והשיווק של כל עסק. לוגו שמעוצב כהלכה מבטא את המותג, את הערכים שלו, את החזון שלו ואת אופיו ועוזר למותג לשמר לקוחות ולגייס לקוחות חדשים. אף על פי שהתוצר הסופי של הלוגו משתלב בטבעיות ובפשטות עם המותג, מאחורי האמצעים החזותיים הפשוטים לכאורה מסתתרת מורכבות פסיכולוגית מכוונת וממוקדת שבה צבעים וצורות ממלאים תפקיד מרכזי, אם לא עיקרי, בעיצוב הזהות המותגית ובהשפעה על קהלי היעד. במאמר זה נבחן את ההשפעה העמוקה של הצבעים והצורות המופיעים בלוגו על תשומת הלב של קהלי היעד ועל רגשותיהם ונבין איך לרתום את ההשפעה הזאת כשאנחנו מעצבים לוגו מנצח.
(פריפיק ברישיון)
אם אתם מנוסים בעבודת יצירת לוגו לעסק, אתם ודאי יודעים שצבעים משפיעים עמוקות על הפסיכולוגיה האנושית כיוון שהם מעוררים רגשות, מעוררים אסוציאציות ומעצבים דפוסי מחשבה. לכל צבע יש אפקט פסיכולוגי ייחודי, ואם תבינו את ההשפעה של כל צבע על נפש האדם, תוכלו לשכלל את עיצובי הלוגו שלכם כדי לכבוש את קהל היעד וכדי להעביר את המסר של המותג.
מלבד הצבעים גם צורות גאומטריות ממלאות תפקיד חשוב בעיצובים של סמלילים ובבניית הזהות המותגית. צורות גאומטריות מעוררות תגובות פסיכולוגיות מוגדרות, ולכן מעצבים גרפיים נעזרים בהן כדי להביע את ערכי המותג וכדי למנף אותו.
כדי לעצב לוגו מנצח צריך להבין את עולם המונחים המסתתר מאחורי הצבעים והצורות, ולדעת איך למזג ביניהם כדי לבטא את המסר של המותג, את החזון שלו ואת ערכיו וכדי להביע אותם באלמנטים חזותיים מגובשים שהם פשוטים לכאורה אך מורכבים להפליא. עיצוב לוגו הוא תהליך דינמי המשלב בין הכישרון של המעצב ובין הבקיאות שלו באומנות והידע שלו בעקרונות פסיכולוגיים שונים. מעצבים מוכשרים יכולים לעצב סמלילים מדהימים שגם מבטאים את הזהות המותגית וגם משפיעים עמוקות על קהלי היעד. לוגו מנצח הוא הרבה יותר מיצירה אסתטית נחמדה; הוא משקף את המהות של המותג, מקדם אותו ומשפיע על כל מי שרואה אותו. הפסיכולוגיה העומדת מאחורי תהליך עיצוב הלוגו היא המאפיין המכריע בפיתוח מוצרי מיתוג איכותיים ומובילים.