דברים שכדאי לדעת על פיתוח מוצרים

08/03/2021
חדשות


קודם כל, לפני שבאים לפתח מוצר חדש יש צורך לעצור ולחשוב - האם המוצר קיים כבר בשוק? מה המוצר שלי בא לחדש בשונה מהמוצרים שכבר קיימים? האם יש רעיון דומה שכבר מוגן בפטנט?

(פריפיק ברישיון)

לפני שעוברים הלאה לשלבים הפרקטיים בפיתוח, חשוב לעשות מחקר יסודי ולמצוא תשובות לשאלות האלו. גם אם קיימים מוצרים דומים בשוק - אין צורך להיבהל, אם מזהים שהשוק רחב מספיק, אך חשוב להכיר את המתחרים.

את התשובות ניתן למצוא בחיפוש בגוגל, ברשימות הפטנטים (גוגל פטנטס, רשויות הפטנטים האמריקאית, האירופאית, ארגון הקניין הרוחני הבינלאומי) ואצל מומחים.

ניתן ללמוד מהמוצרים הקיימים ומאלו שכבר פתחו מוצרים דומים. הדבר נכון שבעתיים כאשר מדובר במוצר רפואי- שיש צורך לעשות בדיקות וניסויים רבים לפני שניתן לשחררו לשוק.

גיוס כספים

יחסית יותר פשוט לגייס כסף לייצור ופיתוח מוצר רפואי מאשר מוצר רגיל, משום שכאשר מדובר בבריאות וחיים של אנשים, יותר קל לשכנע אנשים להשקיע. מה גם שהרווחים על מוצרים רפואיים יכולים להיות גבוהים מאוד בסוף.

תהליך פיתוח מוצרים הוא ארוך ויקר ולכן ב99% מהמקרים לא ניתן לכסות אותו רק מחסכונות (וגם לא מומלץ משום שבמקרה והפיתוח ייכשל - הכסף לא יחזור). יש צורך לחפש משקיעים וקרנות מימון. ישנן קרנות מימון מטעם המדינה, דוגמת קרן "תנופה" וקרן "המדען הראשי", קרנות מימון פרטיות שניתן למצוא יחסית בקלות באמצעות חיפוש בגוגל ובקישור דרך האנשים הנכונים, ואף כדאי ורצוי לחפש משקיעים פרטיים שיראו את החזון שהמוצר מביא, יתמכו בו ויסכימו לעזור לממן אותו.

פיתוח המוצר

בשונה ממוצרים שאינם רפואיים, למוצרים רפואיים יש רגולטורים שונים שעלולים להכביד על הייצור וההפצה שלהם.

כדי לעבור את תהליך הפיתוח באופן הכי בטוח, בלי להסתבך עם הרגולציות ועם ראש שקט לגביהן, כדאי מאוד לפתח את המוצר דרך חברות מקצועיות שמתמחות בייצור מוצרים רפואיים. חברות אלו כוללות מהנדסים, אנשי פיננסים ומעצבים, ובעזרתן ניתן לפתח את המוצר באופן מקצועי בתשומת לב לכל הפרטים ובהתבססות על הניסיון שהחברות צברו עד כה בפיתוח.

בנוסף, מוצר שחתומה עליו חברה מוכרת משרה ביטחון הן בקרב מטופלים רפואיים והן בקרב בתי חולים ואנשי מקצוע רפואיים שירצו להשתמש בו עקב זאת.

שיווק

השלב הסופי בפיתוח המוצר הוא השיווק שלו לצרכנים. לאחר הפיתוח יש להכין "תיק מוצר" - המכיל את כל שלבי הפיתוח שהמוצר עבר. תיק זה נחשב ככרטיס הביקור של המוצר הרפואי, והוא זה שיוצג לצרכנים הפוטנציאלים שלו ברחבי הארץ והעולם.

אם תיק המוצר בנוי באופן מרושל אין משמעות לתהליך פיתוח מעמיק ואיכותי, ולכן מומלץ להיעזר גם בבניית תיק המוצר בחברה מקצועית המתמחה בכך. חלק מחברות הפיתוח מציעות כחלק מפיתוח המוצר גם את פיתוח התיק.

לאחר מכן, יש לפרסם את המוצר במקומות הרלוונטיים לצרכנים - עלונים רפואיים, חדרי המתנה של מרפאות וכדומה.

שתף ב-

תגובות

לצורך הוספת תגובה התחבר לאתר באמצעות
הוסף תגובה
...Loading...