גם קיץ, גם מלחמה - מה עושים העסקים?

23/07/2014 | Simple Finance
חדשות

רוב מכריע של העסקים החדשים בישראל לא שורד יותר משנתיים-שלוש, גם בלי מלחמות. השנה הגיעה המלחמה בתקופת הקיץ, שהיא תקופה חלשה בשנה ממילא לעסקים בענפים רבים.

לסיבות השונות, וגם לתירוצים (בקרוב תתחילו לשמוע את הניגון החוזר: "אחרי החגים"), הצטרפה השנה המלחמה, שמחלישה את העסקים בכל רחבי הארץ.

אז מה עושים? מתייאשים? זה הכי קל. בואו ננסה להפוך את הלימון ללימונדה, ואת המשבר להזדמנות.

להלן צרור רעיונות ונקודות למחשבה לעסקים לתקופת המלחמה, הקיץ ול"שש אחרי המלחמה":

1. ערכו בדיקה של מערך השיווק שלכם - בידקו את קהל היעד ואת חוג הלקוחות שאתם פונים אליהם – האם הם עדיין רלוונטיים? האם יש פלח שוק חדש שכדאי לכם לפנות אליו?

2. בידקו את רשימת ההוצאות הקבועות והמשתנות שלכם – תופתעו לגלות שאתם יכולים לחסוך הרבה כסף בהרבה סעיפים, ועל חלקם אפילו לוותר.

3. הרבה זמן אתם חושבים לשפץ את העסק? אולי זה הזמן לחדש את חלון הראווה, את המערכות הממוחשבות, את אתר האינטרנט וכדומה.

4. חדשו את הקשר עם לקוחות שלכם לשעבר – שאלו אותם אם הם צריכים עזרה, ברכו אותם ליום ההולדת או לכל אירוע רלוונטי אחר.

5. חישבו אם אתם יכולים להציע ללקוחות הנוכחיים שלכם שירותים ומוצרים נוספים, או סתם לבקש מהם משוב על השירות שהם מקבלים.

6. פיתוח עיסקי - צרו קשר עם קולגות וגופים שיכולים לקדם את העסק שלכם והציעו להם שיתופי פעולה.

7. ללמוד, ללמוד וללמוד – מתי בפעם האחרונה התעדכנתם בחידושים שקרו בתחום העיסקי והמקצועי שלכם. צאו מהבית והמשרד לכנסים, סדנאות, קורסים ומפגשים עיסקיים. זו גם דרך טובה לשנות אוירה, להרחיב את מעגל הנטוורקינג ולצאת מהשיגרה.

8. בחנו את אסטרטגיית המחירים שלכם. עשו זאת לגבי כל מוצר או שירות. אולי תגלו שכדאי לכם אפילו לוותר על מוצרים לא רווחיים.

9. אל תלכו עם הראש בקיר – אם העסק שלכם "לא עובד" הרבה זמן, בלי שינוי הוא ימשיך לא להצליח. אולי כדאי לשנות כיוון, אולי להכניס שותף ולפעמים הצעד הכי ריווחי הוא בכלל למכור או לסגור את העסק.

10. אחרי הכל, גם לכם מותר לקחת חופש – אולי זה הזמן למלא את המצברים ולחזור בכוחות מחודשים.

שיהיה רק שלום ושקט – אמן!

שתף ב-

תגובות

לצורך הוספת תגובה התחבר לאתר באמצעות
הוסף תגובה
...Loading...