מגפת הקורונה הביאה לחיזוק מגמה עולמית בדפוסי הקנייה של צרכנים ברחבי העולם. מגמה זו מתאפיינת במעבר מקנייה בחנויות פיזיות, בין אם ברחוב, בקניון או במתחמי כל-בו ענקיים, לקנייה מקוונת (באמצעות אינטרנט). במהלך מגפת הקורונה והסגרים שנלוו לה ברחבי כל העולם, מגמה זו הלכה והתחזקה. הטכנולוגיה הקיימת אפשרה להפוך את החיים לקלים יותר ולהזמין את המוצרים הדרושים ישר הביתה. קנייה בדרך זו למעשה משלבת קבלת שירות משתי חברות – האחת, החברה ממנה אתה רוכש את המוצר, והשנייה, החברה המציעה שירות משלוחים.
(פריפיק ברישיון)
ממשק מול חברת השליחויות
בעת ביצוע קנייה באופן מקוון תמיד עולות השאלות האם המשלוח יגיע ליעד ומתי המשלוח יגיע ליעד. שתי השאלות האלה צפות ועולות מפני שניסיון החיים מלמד כי מערכת היחסים שבין החברה מספקת המוצר לבין חברת שליחויות לא תמיד פועלת באופן מיטבי, מה שמביא במקרים לא מעטים לאי אספקת מוצר או לדחייה בקבלתו. הכשל יכול להתרחש בשלבים רבים במערכת היחסים שבין חברת השליחויות לחברה מספקת המוצר, פעמים רבות בגין חוסר תיאום והכרות בין שתי החברות.
כשל בתיאום בין החברות
כאמור, כשל בתיאום יכול להוביל לפגיעה בחוויית הלקוח בקנייה המקוונת. לקוח שלא מקבל את המוצר בזמן, או שמקבל מוצר שגוי, עשוי שלא לחזור לקנייה מקוונת בכלל, או שלא לקנות שוב באותו האתר. המשמעות היא שחברה המתקשרת עם חברת משלוחים אחת ומקיימת איתה מערכת יחסים ממושכת צפויה לצמצם את הכשלים הנגרמים כתוצאה מתיאום לקוי. במערכת יחסים ממושכת אנשי שתי החברות מכירים אחד את השני ויכולים לנהל קשר שוטף. בנוסף, שני הצדדים יכולים לקבוע נהלי תיאום שיצמצמו את הבעיות הנגרמות כתוצאה מכך.
היקף הפריסה
בעיה נוספת העשויה לעלות בעת ביצוע רכישה מקוונת היא קושי לספק את המשלוח לחלקים שונים ברחבי הארץ. ישנן חנויות אשר מבצעות משלוחים באמצעות חברות שאינן מבצעות משלוחים לכל חלקי הארץ, מה שמצמצם את קהל הלקוחות של החברה ופוגע בהיקף הכנסותיה. עם זאת, התקשרות של החברה מספקת המוצר עם חברת שליחויות ארצית תבטל בעיה זו ותסייע להגדיל את קהל הלקוחות. עם זאת, מובן כי עלויות הנסיעה הן הגורם המעכב של חברת השליחויות לבצע משלוחים לחלקי ארץ מרוחקים. לפיכך, שיתוף פעולה ארוך-טווח בין החברות עשוי להגדיל את הרווחיות של חברת השליחויות גם בביצוע משלוחים למקומות מרוחקים.
רווח הדדי
כאמור, נראה כי שיתוף פעולה בין בעלי אתרים לחברת שליחויות יכול להגדיל את מכירות העסק. שיתוף פעולה מעין זה יכול לבסס מוניטין של מהימנות כלפי יכולת החברה לספק את מוצריה, מה שיפחית מחשש הלקוחות לבצע רכישות באתר. בנוסף, קיומו של קשר כזה צפוי להפחית את קשיי התיאום בין הצדדים ולהביא להגדלת אחוז המשלוחים המוצלחים. מעבר לכך, קשר קבוע יכול לסייע בהגדלת קהל הלקוחות ובביצוע משלוחים לכל רחבי הארץ.