ריבוד ושיקום כבישים הם שתיים מהדרכים הטובות ביותר לשיפוץ הכבישים הישנים ולשמירה על דרכי תחבורה איכותיות. בעזרת יצירה של תוכנית עבודה נכונה והתאמת הכלים הטובים ביותר לכל פרויקט, ניתן לשפר מגוון של דרכי גישה ולחסוך הון על סלילה של כביש חדש. רוצים לדעת כיצד מבצעים זאת בפועל? הגעתם למקום הנכון.
בדיקה של מצב השטח וקבלת אישורים
לפני שניגשים לכל עבודה ולכל פרויקט הנדסי, חשוב להבין תחילה מהו המצב של האספלט ולבדוק את היתכנות העבודה. לשם כך משתמשים ביועצים מוסמכים אשר בודקים את יציבות הכביש ואת הטקסטורה הנוכחית שלו. במרבית המקרים, יש לערב גם את המועצה המקומית אשר בתוכה נמצא הנתיב הבעייתי ולקבל אישורים ממשרד התחבורה לפני התחלה של כל פרויקט.
גיבוש תוכנית פעולה כדאית
משום שאנו רוצים לחסוך את סלילתו של כביש חדש ומבקשים לבצע ריבוד או שיקום נקודתיים, חשוב לבחור את האסטרטגיה המשתלמת ביותר לכל עבודה. בחברת אמצ שמש אנו נוהגים להיפגש עם מזמין העבודה לצורך תיאום ציפיות ומשתדלים לגבש תוכנית עבודה אשר תהיה כדאיית ברמה הכלכלית וברמה הבטיחותית. מעבר לכדאיות הפיננסית, צריך ליצור תוכנית פעולה שתצמצם את מידת הנזק לתושבים ותמנע פקקי תנועה רבים.
הצבת הכלים ההנדסיים המתאימים
לאחר קבלת כל האישורים המתאימים וסגירת הנתיב למכוניות חולפות, יש צורך להציב את הכלים ההנדסיים בשטח הפרויקט. בשלב זה יש לבצע שינוע של נגררים מסוגים שונים, טרקטורים לפיזור אספלט ושורה של מהדקי קרקע איכותיים. עבור עבודות ארוכות יותר, אנו בחברת אמצ שמש משלבים גם מיכלי דלק פרטיים וגנרטורים חשמליים אשר יפיקו תאורה בשעות הערב, ויאפשרו עבודה מהירה מסביב לשעון.
פיזור אחיד של האספלט
בכדי להגיע לריבוד אולטימטיבי של כל מחלף תנועה ולשפר את אחיזת הכביש של הנוסעים באזור, יש צורך בריבוד איכותי. במהלך הריבוד נהוג לפזר את האספלט המתאים לסוג הכביש ולשפר את השכבה העליונה שלו. הריבוד מתבצע בעזרת טרקטורים ייחודיים אשר דואגים למלא את החורים הקיימים ולשפר את טיב הכביש. כך, שניתן יהיה להגיע לטקסטורה ראויה בסיומו של התהליך.
שיטוח והידוק האספלט
לאחר שכל האספלט מפוזר כהלכה, יש צורך להשתמש במדחס רב עוצמה בכדי לשטח את האספלט ולהדק אותו אל הקרקע. שלב זה אולי איטי יותר מהשלבים הקודמים אך הוא קריטי ליציבות של האספלט ותורם לתחזוקה העתידית שלו. על ידי יצירה של אספלט חזק במיוחד ונטול כל בליטות, ניתן ליצור משטח שהוא בטוח יותר, אחיד ברמתו ועמיד בפני תנועה של כלי רכב רבים.
לסיכום, בעזרת שיקום וריבוד הכבישים ניתן להפוך גם את הנתיב הישן למחלף איכותי. חשוב להקפיד על עבודה נכונה, להשתמש בכלים ההנדסיים המתקדמים בעולם ולעבוד בשיתוף פעולה עם מחלקת התחבורה של כל עירייה.