היום, בעידן שלנו, עידן המבוסס על רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט ואפליקציות, הרבה יותר קל לבעלי עסקים להבליט את עצמם ולמגנט אליהם לקוחות חדשים. אחד התחומים הבולטים בכל מה שקשור לפרסום ושיווק באינטרנט הוא תחום המסעדנות. היום אנשים שנמצאים ברחוב מסוים או באזור בעיר שהם לא מכירים ובעיקר תיירים שמגיעים לעיר כלשהיא בפעם הראשונה, בין אם זו עיר מוכרת כמו לונדון, רומא או פריז ובין אם עיר פחות מתויירת, נעזרים בכל מיני אפליקציות ותהליכי חיפוש במטרה למצוא מקום לאכול.
היום ניתן בעזרת פילטרים, למצוא את המסעדה המדויקת שבה אנחנו רוצים לאכול בין אם זה יפני, מקסיקני, סיני או איטלקי ולא רק זה… אפשר גם לאתר את המסעדה שבה אנחנו רוצים לאכול לפי המיקום שבו אנחנו נמצאים, לגלות איך להגיע בצורה הכי מהירה למסעדה - ברגל, ברכבת, באוטובוס או במונית, להזמין ברשת אונליין מקום במסעדה לפי כמות הסועדים ולהתאים את המסעדה שבה אנחנו רוצים לסעוד לתקציב שלנו. מדובר בחיפוש סופר ממוקד וספציפי התואם לקהל יעד בצורה הכי יעילה שאפשר. אז איך לקדם מסעדה ברשת?
1. עמוד פייסבוק - כל מסעדה טובה חייבת שיהיה לה עמוד בפייסבוק. דרך העמוד אפשר להגיע לכמות אדירה של גולשים, רק משום שניתן לבצע שיתופים, לייקים ולהגיב לתגובות. הפייסבוק הוא מקום לספר על תפריט יין, אלכוהול או אוכל חדש, להציג את הספיישלים של אותו הערב, לספר את סיפור המסעדה, להעלות פוסטים מעניינים וזו רק ההתחלה. דרך הפייסבוק גם הלקוחות שלנו והלקוחות הפוטנציאליים שלנו יכולים להבין איפה בדיוק נמצאת המסעדה, לצלצל אליה, לקבל מידע מתי היא נפתחת ונסגרת וכמובן, גם לתקשר עם המסעדה דרך הצ‘אט.
2. אינסטגרם - אחד התחומים הכי מובילים ברשת החברתית אינסטגרם הוא תחום האוכל. עמוד פעיל באינסטגרם מאפשר לנו לספר לעוקבים שלנו על מנות חדשות, להעלות סרטונים לייב מהמטבח או מהפרונט, לספר על מבצעים או תחרויות מגניבות ועוד…
3. אתר אינטרנט - מסעדה חייבת אתר אינטרנט פעיל. דרך האתר אפשר להציג את כל המידע שחשוב לנו לגולשים, לעדכן על תפריטים או על שינויים, להציג דברים מיוחדים למסעדה כמו למשל תפריט המותאם לאנשים עם רגישות לגלוטן, תפריט המותאם לאנשים עם רגישות ללקטוז, תפריט לטבעונים וכדומה… ניתן גם להציג שירותים מיוחדים של המסעדה כמו למשל שירותי משלוחים. למידע נוסף על קידום אתרים בגוגל וכל היתרונות של זה.
4. גוגל לוקאל - מסעדה שלא עושה שימוש בגוגל לוקאל למטרות פרסום, עושה טעות חמורה ונשארת מאחור. כל אדם שנמצא במקום מסוים ומחפש מקום לאכול בו, יכול בסופו של דבר להיות לקוח פוטנציאלי. כידוע, כל לקוח פוטנציאלי יכול למגנט לעסק שלנו עוד עשרות אם לא מאות לקוחות נוספים בין אם זה דרך שימוש ברשתות חברתיות, אפליקציות מכל מיני סוגים או אפילו מפה לאוזן.