מלבד "לאן נעלו כל העטים??" ו"איך אפשר לגרום לצוות לרצות לעבוד?", אחת השאלות השכיחות ביותר שמעסיקות בעלי הוסטלים היא "מה פקיד קבלה להוסטל צריך לעשות?" שאלה זו אולי נראית מטופשת או שהתשובה עליה אפילו ברורה מאליה, אך התפקיד יכול להשתנות בצורה דרמטית בהתאם למי שאתם שואלים.
בנוסף לשאלת ה"מה", כמו משימות, חובות ותחומי אחריות, ישנם גם משתנים רבים אחרים המכתיבים את ה"איך" בשעות, בלוחות זמנים, ובאופן ההתנהלות של פקיד קבלה להוסטל.
פקיד קבלה להוסטל שמבצע היטב את תפקידו אינו צריך הכוונה או פיקוח
למותר לציין שאם פקיד קבלה להוסטל מבצע את תפקידו מתוך עצמאות מוחלטת, ואם יש לו את ההכשרה והידע על מנת להיות מסוגל להתמודד עם היבטים רבים של ניהול עמדת הקבלה בהוסטל, הוא מוכן לתרחישים מפתיעים במסגרת תפקידו ופותר בעיות במהירות במידת הצורך.
יתכן שיהיו לו משימות או תחומי אחריות מסוימים שהוא לא יוכל להשלים בזמן, כגון משימות שיושלמו רק לאחר שהאורחים יעזבו את ההוסטל, יתכנו מצבים רבים אחרים שבהם הוא יוכל להתייעץ עם צוות ההנהלה ולבדוק איך לטפל במצבים מסוימים בצורה הטובה ביותר.
תרומה לניהול התקין של ההוסטל
הערך הכולל של פקיד קבלה להוסטל שמבצע מצוין את תפקידו הוא בכך שהוא מפנה מקום וזמן לבעלים להתמקד בפיתוח העסק, לבחון הזדמנויות עסקיות שונות, או פשוט לספק איזון עבודה וחוויה איכותית לאורחים.
איך לתכנן את המשמרות של פקיד קבלה להוסטל?
זה תלוי לחלוטין בצרכי ההוסטל. המשמרות יכולות להשתנות בכל מקום, מיום אחד בשבע, עד ארבע משמרות, או בכל מסגרת אחרת של לוח זמנים. זה יכול להיות תלוי במספר פקידי הקבלה המועסקים במקם, כמה פקידי קבלה עובדים בכל משמרת, ואם הבעלים מעורב או לא.
העבודה במשמרות חשובה לא רק כדי למנוע מבעיות קטנות להפוך לכאבי ראש עצומים אחר כך, אלא גם לשמירת הקשר עם הצוות. שיתוף פעולה בין פקידי הקבלה מאפשרים לקבל הזמנות במהירות ולרשום עובדים חדשים, לענות ביעילות לטלפונים גם אם הם לא מפסיקים לצלצל, ולהחליף משימות בהתאם לכישורים ולחוזקות של כל פקיד קבלה להוסטל.
במקרים רבים, לפקידי הקבלה צריכים להיות גם כישורים חברתיים לתקשורת נעימה עם האורחים, כולל המיומנות לתקשר איתם בפייסבוק, במידת הצורך.
אז מצאתם פקיד קבלה מדהים. עכשיו מה?
התפקוד היעיל ביותר של פקיד קבלה להוסטל תלוי בגורמים רבים, כמו גודל ההוסטל, תפוסת החדרים בעונת הקיץ לעומת התפוסה בחורף, מעורבות הבעלים, נקודות החוזק והחולשה של פקיד הקבלה ומבנה ההוסטל.
המאפיין העיקרי של תפקיד פקיד קבלה להוסטל הוא עבודה בשיתוף פעולה עם עובדים אחרים, והבנה בתחומי האחריות של כולם. מדי פעם, הוא מוצא את עצמו בסערה של בעיות, כך שיכולת התמודדות עם מצבים, תקשורת בינאישית מצוינת וכישרון לפתור בעיות בגישה חיובית ומקורית, הן איכויות של עובד שמתאפשרות רק אם הוא מעורב יותר בכל התפקידים האחרים של המקום.