עיריית פ"ת והחברה לפיתוח פתח תקוה קיבלו את אישור משרד התחבורה להשתתפותו הכספית בפרויקט הקמת התחנה המרכזית החדשה בפתח תקוה ובמקביל אליה, הקמתה של תחנה זמנית.
עלות כלל הפרויקט מוערכת בכ - 350 מיליון ש"ח, משרד התחבורה אישר את השתתפותו בסך של 126 מיליון ₪, והחברה לפיתוח פ"ת מקיימת בעצם ימים אלו פגישות עם גורמים מממנים בשוק הפיננסי לטובת גיוס יתרת עלות הפרויקט.
הדמיית הפרויקט (HQ אדריכלים)
ראש עיריית פתח תקוה איציק ברוורמן: "התחנה המרכזית החדשה תהווה בשנים הקרובות את חוד החנית של הגשמת התב"ע החדשה של העיר, ובראש ובראשונה החייאת מרכז המושבה הוותיק, שיהפוך ממיושן ומזדקן למרכז תוסס ומודרני של עיר מטרופולין גדולה שתגיע במהלך העשור הקרוב ל- 300 אלף תושבים ותהווה אבן שואבת לאוכלוסיות חזקות, לעסקים, זאת בד בבד עם התחדשות עירונית כוללת והזרמת דם חדש לשכונות הוותיקות במרכז העיר שיחדש את פניו ללא היכר. פתח תקוה, כנקודת הקצה של הרכבת הקלה, ומיקומה בין לב גוש דן לבין צירי התחבורה והרכבת החשובים של המדינה, תהווה מנוף להתחדשות העירונית למרכז תחבורתי מהמעלה הראשונה לנכנסים לגוש דן וממנו החוצה".
לדברי איתמר אלדר מנכ"ל החברה לפיתוח פתח תקוה: "הקמתה של התחנה המרכזית החדשה אשר תוקם על שטחה של התחנה הקיימת ברח' אורלוב בפ"ת, תחל בסוף קיץ 2017 והיא תהיה בהיקף של כ – 70,000 מ"ר הכוללים טרמינל אוטובוסים, חניות לרכבים פרטיים וכ – 25,000 מ"ר של מסחר ומשרדים. על הליך תכנון התחנה הופקד משרד האדריכלים HQבראשות אדריכל ארז אלה המלווה באופן צמוד ע"י מהנדסת העיר, אדריכלית ד"ר חוה ארליך וצוותה".
בימים הקרובים תחל החברה לפיתוח פתח תקוה בביצוע העבודות להקמת התחנה המרכזית הזמנית ברחוב גיסין בעיר. החברה תהיה ערוכה במועד לצורך העברת פעילות התחנה הקיימת למתחם התחנה הזמנית.
על פי הערכות מקצועיות של החברה לפיתוח פתח תקוה תקופת ביצוע הפרויקט תארך כ- 3-4 שנות הקמה.