ביום ראשון הקרוב תתקיים הפגנה של תושבי פתח תקווה בצומת סירקין בזעקה למשרדי הממשלה בניסיון לעצור את התוכנית שתוביל לאסון תחבורתי.
ביום ראשון הקרוב (28.7) תתקיים הפגנת חירום בצומת סירקין, בשעה 18:00, בקריאה דחופה למשרדי הממשלה לעצור את התוכנית המסוכנת "סירקין" המופקדת בימים אלו לשלב ההתנגדויות. בהפגנה צפויים לקחת חלק תושבי העיר פתח תקווה, תושבי הדר גנים, יוספטל, קריית אלון, שכונות המזרח ותושבים נוספים.
דברים שרואים מכאן לא רואים משם? גרינברג בהפגנה בשנת 2016
לדברי מארגני ההפגנה המצב מבחינה תחבורתית קשה ובעייתי כבר עכשיו: "לעשרות אלפי כלי רכב אין יציאה מהעיר הענקית סירקין, רק דרך שכונות יוספטל, עמישב, הדר גנים, קריית אלון ועוד, ולפי דעת מומחים רבים אם התוכנית תצא לפועל כמתוכנן כרגע, פתח תקווה תהיה בסכנה תחבורתית גדולה ביותר, כפי שהגדיר בעצמו ראש העירייה הנוכחי גרינברג לפני זמן לא רב כאשר ישב באופוזיציה והשתתף בהפגנות, קרא לראש העירייה הקודם לגלות עמדה תקיפה יותר נגד התוכנית שהתשתיות בה, ובעיקר תשתיות התחבורה לא טובות ואמר שיש להילחם ובעיקר מכיוון של ראש העירייה".
מארגני ההפגנה מוסיפים: "כרגע אין תכנון לקדם פתרונות תחבורה פרקטיים שיוכלו להקל על המצב, פתרונות כגון : רכבת קלה או מטרו, שינוי בכבישים סמוכים, הוספת יציאות ליציאה מהעיר, ועוד. כאשר הקמת מטרו או רכבת קלה צפויים לקחת לפחות 15 שנים, בעיר שנמצאת כבר עכשיו בפקקים, והצפי הוא שעם תכנית "סירקין" יתווספו עוד 8,000 כלי רכב, מה שיוביל לשיתוקה התחבורתי של פתח תקווה, וזמן נסיעה של שעה וחצי עד שעתיים בין חלקים שונים בתוך העיר, בנוסף להקמת תכנית "סירקין" תהיה גם פגיעה אקולוגית-סביבתית, כאשר יצטרכו לעקור תחילה 2,800 עצים ולאחר מכן 700 עצים נוספים".
כמו כן, על צירים ראשיים, 471 ו- כביש 5, שמסביבם בונים וימשיכו לבנות עשרות אלפי יחידות - בראש העין, גני תקוה, קריית אונו, אלעד והוד השרון, שגם היום פקוקים, יעלו עשרות אלפי מכוניות נוספות.
המארגנים סיכמו: "לאור כל זאת החלטנו בניסיון לשנות את רוע הגזרה, לצעוק ולומר בקול ברור: הקפיאו את התוכניות עד להבאת פתרונות תחבורה מתאימים ורציניים! את פתרונות התחבורה יש לכלול בתוך התוכנית המופקדת, בתב"ע, והפתרון המוצע בצורה של נת"צ בהדר גנים לא יפתור את הבעיה. יש לעצור את תכנית סרקין, אין מקום לעוד בהבטחות סרק ללא כיסוי."
יש לציין כי ראש עיריית פ"ת רמי גרינברג טוען כי התוכנית המקודמת הינה לטובת העיר, וכי הבקשות להקמת התשתיות התחבורתיות הנדרשות, כולל סלילת כבישי ענק ועיבוי התחבורה הציבורית, נענו בחיוב ע"י הממשלה.