פתאום נדמה שכולם רצים לבנות קורס דיגיטלי, שכל בעל עסק רוצה לשכפל את עצמו ושזו הדרך היחידה לעשות זאת.
אז נכון – בניית קורס אונליין היא דרך מצוינת לשכפל את העסק, לחסוך בזמן ולהרוויח כסף. אבל לפני כן יש כמה מיתוסים להתייחס אליהם בדרך לבניית קורס דיגיטלי.
1. בניית קורס אונליין ברשת כרוכה בהשקעה מטורפת של כסף.
התשובה, כמו כל דבר בחיים כמעט – היא מורכבת. נכון – ישנם קורסים דיגיטליים שבבנייתם הושקעו כספים רבים – צילומי וידאו סופר מושקעים בהפקה יקרה ומנקרת עיניים. אפשר בהחלט לקפוץ ישר לרמה הזו, אבל ממש לא חובה. ישנם קורסים דיגיטליים שמשתמשים בפלטפורמות כמו צילומי מצגת, צילומי וידאו יחסית פשוטים – ואפילו ביתיים, ולא מעט מקורסים כאלה נמכרים יפה בהשקות ומשתדרגים מהשקה להשקה.
הקורס הראשון שלך, בהנחה שהמשאבים מוגבלים, יכול בהחלט להיות מופק בצורה חסכונית יחסית ולהשתדרג ככל שהרווח ממנו עולה.
2. בניית קורס דיגיטלי לוקחת המון זמן כיוון שעדיף למכור קורס מקיף וארוך שיהיה שווה אלפי שקלים.
ממש לא. ניתן לבנות בשלב הראשון קורס אונליין קצר יחסית ובעלות נמוכה – כסוג של מוצר חדירה. זו הזדמנות מצוינת להתנסות במערכות שונות להפקה ושיווק של קורס כזו מבלי שבניית קורס דיגיטלי תימשך לזמן אינסופי. ישנם קורסים דיגיטליים שהם בעצם "מיני קורס" או סיכום של תהליך מלא – המוצעים במחירים נמוכים יחסית ומשתלמים מאוד הם ללקוח והן לבעל העסק.
3. בניית קורס אונליין היא בזבוז זמן כי לא מקבלים בו ערך של מוצר או שירות פיזיים.
שוב – כן ולא. או בעצם – לא וכן. לא – זהו לא בזבוז זמן. כן – הערך המתקבל הוא שונה. התודעה הראשונית להיכנס אליה בבניית מוצר דיגיטלי היא בבחינת – מוצר שונה בנישה שונה בעסק. אם מדובר על עסק המציע שירות – השירות הדיגיטלי הוא לא תחליף לשירות הפיזי. הוא מוצר נוסף, הנותן ערך שונה (וממש לא ערך פחות) משירות פיזי.
יש לקוחות שיהיה להם נוח יותר לקבל שירות דיגיטלי עד אליהם הביתה, שאותו הם לומדים בזמנם הפנוי, מבינים את עקרונות השירות או השיטה הניתנת בקורס וזה בהחלט מספק אותם.
ישנם לקוחות שזקוקים למסע יד ביד, בתפירה מיוחדת אליהם ולמקרה הספציפי שלהם – וייתכן שלהם גם תוספת ליווי בתוך הקורס הדיגיטלי הכללי תספיק, או שירכשו ליווי פרימיום מכם – אבל אז מחיר מוצר הפרימיום יהיה אחר.
4. בניית קורס אונליין למי שאין קהילה חזקה תזיק למותג.
התשובה למיתוס הזה גם היא מורכבת – להיכנס לתהליך השקה יקר ומורכב, במכירת קורס יקר אכן כדאי ומומלץ בחום להקים קהילה חזקה שכבר מכירה וחמה לקנייה של קורס.
עם זאת – לכל בעל עסק שמעוניין למכור שירותים ומוצרים כדאי שתהיה אופציה דיגיטלית להציע ללקוחות – ושוב – בניית קורס דיגיטלי ממש לא אומר השקעה כספית ענקית.
5. טכנופובים – כדאי שיתרחקו מבניית קורס אונליין.
ממש ממש לא! רוב המערכות המשמשות לבניית מוצר דיגיטלי הינן מערכות פשוטות ללמידה ותפעול, מלוות בהסברים צעד צעד ובמוקדי תמיכה שתפורים בדיוק לצרכי הטכנופובים שבינינו. מעבר לזה – יש אנשי מקצוע במחירים שונים – גם בארץ וגם בחו"ל שניתן להיעזר בהם באופן מלא או חלקי ולהפיק את חלום בניית קורס אונליין.
בהצלחה!
לפרטים נוספים אודות יצירת קורס אונליין: www.efratdavidian.com