בפתח תקווה נפגעו בעשור החולף (2010-2019) בתאונות דרכים 357 אזרחים ותיקים (65+) כהולכי רגל, מתוכם 14 נהרגו. בשנת 2019 נפגעו בעיר 40 קשישים הולכי רגל.
בכל שנה נפגעים בממוצע 720 אזרחים ותיקים בעודם הולכי רגל בתחום העירוני - כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס. בשנת 2019 נפגעו בתאונות דרכים בערים ובישובים 807 קשישים (65+) הולכי רגל, וזוהי השנה בה מספר הקשישים הנפגעים הגבוה בכל העשור החולף. בשנת 2018 נפגעו בתחום העירוני 779 קשישים הולכי רגל, ובשנת 2017 נפגעו 781, בתחילת העשור, שנת 2010, עמד מספר הנפגעים על 582.
עוד עולה מן הנתונים כי מבין הולכי הרגל הקשישים שנפגעו ב-2019, 29 נהרגו ו-219 נפצעו באורח קשה.
בסך הכל ברחבי הארץ נפגעו בשנת 2019 בתאונות דרכים 825 קשישים הולכי רגל, 720 מהם, כאמור נפגעו בתחומי הערים והישובים. 31 קשישים נהרגו ברחבי הארץ בשנה זו, מהם 29 נהרגו בתחום העירוני.
קשישים נמצאים בסכנה משמעותית בעיקר כהולכי רגל, שכן עוצמת הפגיעה של רכב בהם גבוהה יותר. אחד הקשיים הגדולים של הולכי רגל קשישים הוא הזמן הממושך שלוקח להם לחצות את הכביש ביחס לצעירים. בנוסף, קשישים רבים חווים קשיי ראייה ושמיעה שמשפיעים על האופן והמהירות של חציית הכביש.
בעמותת אור ירוק מוסיפים כי בנקיטת מספר פעולות פשוטות, אותן חייב משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ליישם ולהוציא לפועל מוקדם ככל האפשר, ניתן למנוע נפגעים רבים בדרכים:
- ריסון מהירות נסיעת כלי הרכב באזורים בהם נמצאים קשישים רבים באמצעות התקנת פסי האטה שמפחיתים את תאונות הדרכים ב-40% במקומות שבהם הם מוצבים.
- באותם אזורים, בהם הצפי לנוכחות קשישים גבוה, יש להאריך את משך הופעת האור הירוק ברמזור המיועד להולכי הרגל, על מנת לאפשר להם לחצות את הכביש בבטחה.
- ריכוז ויישום הטיפול במפגעים כגון בורות פעורים במדרכות, הנמכת מדרכות בירידה למעברי חציה, שיפור הנראות של מעברי החציה על ידי סימונם באופן מובלט, וכדומה.