אבולוציית עולם השיווק העולמית עברה מהפכה של ממש ב-50 השנים האחרונות. אם עד שנות ה-60' שלט המדיום המודפס, עם דגש על העיתונות היומית, הרי ששנות ה-70' סימלו את תחילת המהפכה המשודרת – תחילה ברדיו ובהמשך באמצעות הטלוויזיה. שנות האלפיים, עם דגש מיוחד על העשור האחרון, כבר לקחו את העניין כמה צעדים קדימה וכיום זהו תור הזהב של עולם השיווק האינטרנטי. מהן הדרכים לבצע תהליכי שיווק באינטרנט וכיצד תוכלו גם אתם להגדיל את כמות הלקוחות וסך ההכנסות באמצעות הרשת? הישארו עימנו.
חשיבות השיווק באינטרנט
כאמור, תמהיל שיווק של כל חברה ועסק – קטנים וגדולים כאחד, אינו שלם בימינו בלי נתח משמעותי לשיווק אינטרנטי. כל סקר ובדיקה מוכיחים בכל פעם מחדש את חשיבות העניין. למעלה מ-87 אחוז גולשים באינטרנט לפחות אחת לשבוע, כשמחציתם עושים זאת בתדירות יום יומית. צעירי ישראל גולשים בממוצע קרוב לשעתיים ביום. כשליש מהגברים בישראל וקרוב למחצית מהנשים בארץ רכשו לפחות פעם אחת מוצר באמצעות האינטרנט. ורשימת ה"הוכחות" עוד ארוכה. השורה התחתונה ברורה – שיווק באינטרנט הוא כלי חשוב ויעיל במלחמה על כל לקוח. אל תצאו לשדה הקרב בלעדיו...
כללים חשובים לשיווק חכם
ישנן דרכים רבות לבצע שיווק באינטרנט (יצירת דפי אינטרנט, באנרים וניוזלטרס, שימוש בשיטות קידום אורגניות וממומנות, כמו גם קמפיינים למיניהם) אך במקרים רבים השיווק אינו משיג את המטרות המצופות. מה הסיבות לכך? ובכן, הצלחת תהליכי השיווק ברשת אינה אוטומטית, וכדי שתתממש היא צריכה לעמוד בכללים מסויימים ולהכיל שיטות פעולה שיתאימו לאופי החברה, המוצר וקהל הלקוחות הפוטנציאלי. הנה כמה עצות שיעילותן הוכחה כיעילה בתחום השיווק בכלל והשיווק באינטרנט בפרט.
העניין המרכזי והבסיסי ביותר הוא יצירת תכנית אופרטיבית הכוללת יעדים ומטרות, שיטות פעולה, בחינות ביצוע בנקודות זמן שונות ותגובות בהתאם, כאשר את כל זאת יש לבצע כמובן תוך התייחסות לקהל היעד. נסו לרדת לרזולוציות הממוקדות ביותר – מה גילו? מה המגדר שלו? היכן הוא מתגורר? מהם הרגלי הגלישה והצריכה שלו? מה מניע אותו לפעולה? וחפשו עוד שלל תשובות לשאלות רבות אחרות, שניתן להשיג באמצעות חברות ייעודיות העוסקות בכך. עכשיו כל מה שצריך זה להתאים את עצמכם אליו – ב"מקום" שבו 'תפגשו' אותו (איזה אתר? רשתות חברתיות?), בזמן שבו זה יקרה ובאופן שבו הוא יתחבר אליכם ואל המסר שלכם.
נקודה חשובה נוספת בשיווק חכם היא יצירת תמהיל. בדיוק כמו ביזור השקעות באפיקים שונים, כך גם עם שיווק באינטרנט. אומנם לא צריך להתפזר בין עשרה אתרים, חמש רשתות חברתיות ויו טיוב אחד, אבל גם לא לשים את כל הביצים שלכם בסל שיווקי אחד. חפשו את האיזון. אלמנטים חשובים נוספים: הנעה לפעולה (חשוב! טלפון, מייל, קישור הזמנה), שפה חיובית בלי 'ירידות' על המתחרים, תמציתיות מחד, אך מידע כולל מאידך הכולל גם הפקה מקצועית וראויה מבחינת עיצוב, גרפיקה, מלל וכדומה.
שיהיה בהצלחה!