מודעות בתשלום הן פרסומות מקוונות שמופיעות לצד חיפושים רלוונטיים בגוגל. שיטות קידום באמצעות הפעלת קמפיין PPC (תשלום לפי קליק), וקמפיין Google Ads הן שיטות שיווק שאינן קשורות לתוצאות תהליכי קידום אתרים ולתוצאות נראות במיקומים גבוהים בגוגל, למרות שכמה מיתוסים וטענות קובעים אחרת.
יחד עם זאת, קידום אתרים בתשלום יכול להועיל ליצירת קשר עם קהל רחב יותר ברשת. אז באיזו גישה עסקים צריכים לנקוט: בגישת קידום אתרים שמבוססת על אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) או בגישת קידום אתרים בתשלום? בואו נבין איך כל אחת מהשיטות עובדות, ואת היתרונות של שתי השיטות.
המטרה העיקרית של קידום אתרים בתשלום וקידום אתרים אורגני היא ליצור יחס המרה גבוה. קידום אתרים ממומן עוסק ברכישת מיקום להצבת מודעה גלויה לגולשים, בשלושת התוצאות הראשונות של חיפושים בגוגל, בהתאם לגובה התשלום. כלומר, יצירת כמה שיותר כניסות לאתר, בהתאם לסכום שהושקע.
קידום אתרים אורגני עוסק בעיקר בקידום של מילות מפתח שגולשים מחפשים כשהם מקלידים שאילתות בשורת החיפוש בגוגל, והצגת התשובות באמצעות תכנים איכותיים. אלא שבניגוד לתהליך קידום אתרים בתשלום, שבו התוצאות מידיות, התוצאות של קידום אתרים אורגני לוקחות זמן עד שהסורקים של גוגל משתכנעים שהתוכן והאתר איכותיים, סמכותיים ואמינים.
קידום אתרים בתשלום מתבצע בשיטת תשלום לפי קליק, בהשקעת סכום שבעל האתר מחליט עליו, עם תוצאות שמותאמות לסכום שהושקע. ככל שהתחרות על מילת המפתח העיקרית גבוהה יותר, כך המחיר לקליק גבוה יותר.
בשיטה זו ניתן לבדוק כל הזמן את התוצאות ולבצע שינויים בהתאם בקמפיין הפרסום, כך שהמודעה תיחשף בפני כמה שיותר גולשים רלוונטיים. אז גם אם אתרים ממומן נשמע יקר, חשוב להבין שגם לתהליך קידום אתרים אורגני יש צורך לשלם למומחים בתחום שיתחזקו את האתר באופן קבוע ויובילו אותו למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל.
בחלק מהמקרים יתכן שיהיה צורך לרכוש קישורים כדי לקדם את האתר למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל. צוות חברת קידום אתרים מתמחה בהליכים אלו ומקדם את האתר בשיטת קידום אתרים בתשלום בשילוב עם קידום אורגני. כל שיטה משיגה תוצאות טובות, אבל השילוב של שתי השיטות מוביל להשגת תוצאות מנצחות.
קידום אתרים בתשלום מגיע עם חבילת כלים בה ניתן להשתמש כדי להבין איך לבצע אופטימיזציה לאתר.
כך, לדוגמא, כלי מילות המפתח יכול לסייע לכם ליצור רשימת מונחים שקשורים לעסק שלכם, ויוצרים הרבה חיפושים, שאותם תוכלו לשלב בתוכן האתר שלכם. תוכלו גם להשתמש בכלי המעקב של Google Ads על מנת למדוד אם שינויים באתר ובקמפיין המודעות שלכם מובילים ליותר מבקרים או המרות.
גוגל מציעה גם כלים שאינם Google Ads לעסקים קטנים בחינם. דוח Analytics לחיפוש ב-Google Analytics, למשל, יכול לעקוב אחר השאילתות שמביאות יותר מבקרים לאתר שלכם, גם אם אינכם משתמשים כרגע ב-Google Ads.
בתהליך קידום אתרים בתשלום, אין צורך לרדוף אחר מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש בגוגל. שיטה זו מבטיחה דירוג יעיל, כל עוד התשלום על המודעה מתבצע.
אבל חשוב לבצע מחקר על המחירונים של מילות המפתח ושיטות התמחור, ולהתייעץ עם מומחי קידום אתרים שיסבירו לכם את רמת התחרותיות של מילות המפתח שלכם, ואת שיעורי המחירים שמומלץ להשקיע בקידום אתרים ממומן כדי לחשוף את המודעה לכמויות גדולות ורלוונטיות של גולשים שיכולים להפוך ללקוחות פוטנציאליים.
ההחלטה תלויה באפשרות שמתאימה ביותר לעסק, אבל כדאי לקחת בחשבון שגם קידום אתרים אורגני, וגם קידום אתרים בתשלום הן שיטות שיכולות לסייע באופנים שונים. אנשים רבים מקליקים היום על המודעות הממומנות הראשונות שמופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל כאשר הם מחפשים המלצות על מסעדות או על עסקים, או תשובות לשאלות הבוערות שלהם.
כדי לספק את התשובות, גם קידום אתרים אורגני וגם קידום אתרים בתשלום הן שיטות שיכולות לסייע לכם להתחבר אל הגולשים כשהם מחפשים את מה שאתם מציעים. קידום אתרים הוא אבן פינה מסורתית של שיווק מקוון מוצלח, מכיוון שהוא מספק לעסק שלכם את הסיכוי הטוב ביותר להימצא, גם אם תהליך האופטימיזציה לוקח קצת זמן.
קידום אתרים בתשלום מאפשר לכם להגיע ללקוחות באופן מידי, לא משנה כמה העסק שלכם גדול או קטן, ותהליך זה מאפשר לכם גם להתאים אישית את מסע הפרסום שלכם בזמן אמת.
השימוש בשיטות קידום אתרים בתשלום וקידום אתרים אורגני בשילוב, עשוי לספק לכם את הסיכוי הטוב ביותר להוביל תנועה לאתר שלכם בטווח הקצר, ולשפר את הנוכחות של העסק שלכם באופן מקוון, להצלחה ארוכת טווח.
חשוב להבין שכל עסק, בכל גודל, מתמודד עם תחרות בתחום שלו, ועם הצורך לגבור על המתחרים. קידום אתרים בתשלום, כשהוא מתבצע על ידי המומחים בתחום, מניב תוצאות ממוקדות, יעילות, רלוונטיות ומהירות, שמובילות לחשיפת האתר בפני גולשים רלוונטיים שהופכים להיות לידים פוטנציאליים, ומכאן קצרה הדרך להפיכתם ללקוחות משלמים.