ביטוח זו המצאה פשוט מדהימה, המאפיינת את החיים המודרניים ואת האופן בו אנחנו בני האדם, במידה רבה, 'פיצחנו את השיטה'. ביטוח הוא סוג של מכשיר פיננסי. אנחנו משלמים לחברה המבטחת סכום קבוע מראש בכל חודש ויוצרים לעצמנו סוג של קופת חיסכון לעת חירום. כך, במידה וקרה אירוע חירום אותו לא היינו יכולים לצפות מראש, יש מי שישלם עבורנו על ההוצאות. אנחנו יכולים לקבל כיסוי לציוד יקר שנגנב, אתם יכולים לקבל סוג של כיסוי אם לקוח מגיע בתלונה שמוצר הגיע אליו שלא קשורה וכן הלאה. באופן טבעי, העולם של ביטוח לעסקים הוא עולם רחב ואפשר למצוא בתוכו שורה ארוכה של כיסויים ביטוחיים, בעוד לא כל מוצר ביטוחי מתאים לכל עסק. במאמר הבא אנחנו רוצים לדבר על הנושא הזה בהרחבה ובעיקר, לעזור לכם להבין איך נהל את תהליך רכישת הביטוח בצורה הטובה והנבונה ביותר.
יש שלושה דברים אותם אנחנו תמיד נבדוק, לא משנה באיזה סוג עסק עסקינן. קודם כל, אנחנו נשאל את עצמנו, האם אנחנו מתאימים כיסוי ביטוחי מול חברה אמינה, מקצועית, כזו שמספקת שירותים ללקוחות רבים נוספים במשק. אם התשובה חיובית, אנחנו כבר במצב טוב יותר.
שנית, אנחנו נרצה לדעת מה מידת ההשתתפות העצמית בכל מקרה. השתתפות עצמית, היא כמות הכסף אותה אנחנו, הלקוחות, נדרשים לשלם, במידה וקורה דבר אשר דורש מאיתנו להפעיל את הביטוח. בחברות טובות, גובה ההשתתפות העצמית יהיה נמוך יחסית. דבר שלישי אותו נרצה לבדוק היא מה תקרת התשלום המקסימלית. כלומר, עד איזה סכום אנחנו יכולים להיות בטוחים כי חברת הביטוח עומדת לצידנו. בביטוח לעסקים אנחנו נקפיד בעניין הזה כיוון שנזקים כאלו ואחרים עלולים להתבטא בתשלומים גבוהים באופן יחסי.
עסק מוצלח הוא כזה שמתפתח כל הזמן. כיוון שכך, אין מי שלא היה רוצה לעבוד מול גוף שיודע להתפתח גם כן, גוף אשר יודע לספק לנו מענה מקצועי לאורך זמן, בעוד אנחנו יכולים להיות בטוחים כי יש פתרונות לבעיות משתנות. למשל, אם הרחבתם את העסק, אתם רוצים לדעת כי הביטוח יכסה את ההרחבה כמו גם את העסק המקורי. אם לעומת זאת, תרצו להצטמצם, תרצו לעבוד מול גוף פיננסי אשר יודע איך לצמצם את הביטוח מה שיעזור לכם לשלם פחות כסף. את הפרטים הללו בכל מקרה תמיד טוב לתאם מראש. גם אם אתם לא יודעים על שינוי מתוכנן, תמיד נעים להרגיש כי במידה ויהיה שינוי כזה, אתם יכולים להיות בטוחים כי אתם נמצאים בידיים טובות.
אז כאמור, אנחנו לא יכולים לפרט כאן על כל המשתנים הרבים שיכולים להופיע בכיסוי הביטוחי שלכם, אבל אנחנו כן יכולים לדבר על המאפיינים הנקודתיים של עסקים שונים לפי הגודל שלהם:
היו בטוחים כי יש לכם ביטוח מקצועי. למשל, אם את או אתה מטפלים בדיקור סיני או ברפלקסולוגיה, היו בטוחים כי יש לכם ביטוח מקצועי במידת הצורך. בטחו גם את הציוד בו אתם משתמשים או את המקום בו אתם עובדים, כמו קליניקה, במידה ויש כזה.
בחרו ביטוח אשר מבטח אתכם אבל יותר מכך, את העובדים שלכם. הן מפני פעולות שהם עלולים לבצע והן מפני סיטואציות בהן העובדים עלולים למצוא את עצמם בסכנה, כמו שימוש בחשמל של העסק לדוגמא וכן הלאה.
עסקים גדולים צריכים לבטח את עצמם כמובן, את העובדים ואת כל מי שנכנס בשערי החברה. בנוסף, אפשר לתת לעובדים כמו סוג של 'מתנה', ביטוח ייחודי, אשר התנאים שלו טובים יותר, כיוון שמדובר על ביטוח קבוצתי. על כך נדבר בקצרה כעת.
ביטוח לקבוצות הוא כיסוי ביטוחי, זה יכול להיות ביטוח בריאות או כל ביטוח אחר, אשר ניתן בתנאים טובים יותר, כיוון שחברת הביטוח מחתימה קבוצה גדולה של לקוחות ולכן היא יכולה להעניק בתמורה תנאים משתלמים יותר. היתרון של המהלך הזה הוא קודם כל עבורכם בתור מנהלים, העובדים שלכם ירגישו שיש להם על מי לסמוך וכי הם חלק מהמערכת. שימו לב כי חשוב לפנות לקבלת מענה מפי יועץ ביטוח לקבוצות אמין. בסוגיות מסוג זה הביטוח לא יכול להיות מותאם אישית לכל אחד, כיוון שהוא קבוצתי. לכן, יועץ ביטוח לקבוצות ידע לזקק מה חשוב יותר ופחות כדי שהעובדים שלכם ואתם, תוכלו לקחת את ההחלטה הנכונה ביותר.