אין ספק ששנת 2020 לימדה אותנו רבות על ניהול העסק.
מי שלא התאים את עצמו נכנס לקשיים או סגר את העסק, בחלק מהמקרים מדובר על עסקים שקיימים עשרות שנים, ובמספר חודשים פשוט נקלעו לקשיים ונסגרו.
מצד שני, איך זה שעסקים באותו תחום עיסוק בדיוק צמחו ופרחו?
יש לזה תשובה פשוטה! "אבולוציה", כלומר התאמה לתנאים החדשים.
אם ניקח כמה דוגמאות מוכרות, מאמני כושר רבים בתקופת הקורונה חיו על מענקים וחסכונות, לעומת זאת מאמנים רבים אחרים עשו קפיצה משמעותית או לפחות ביססו את עצמם בעולם חדש לחלוטין, שזה העולם הדיגיטלי.
(התמונה באדיבות המצולמים)
מדובר בסך הכל תהליך שהיה קורה בין כה, אך השנה הזו האיצה קצב של מספר שנים במספר חודשים.
ניתן כמה דוגמאות לתחומים שהכי נפגעו בתקופה הזו, ובהם יש גם ניצחונות.
מאמני כושר שיצרו לעצמם מערך אימונים בזום, זו כבר התחלה.
המתקדמים הסריטו את עצמם עושים תרגילים בצורה מאוד מדויקת, והפכו את זה לקורס דיגיטלי.
את הקורס מכרו באמצעות משפך שיווקי שכלל דפי נחיתה, הודעות אוטומטיות בניוזלטרים מעוצבים, עדכונים ותזכורות על כל אימון בסמס, ויצרו מערך שלם של שיווק באינטרנט.
אם ניקח תחום אחר, המסעדנות, יש את המסעדות שסגרו או הסתמכו במקרה הטוב על לקוחות שיתקשרו ויזמינו, וחיו מדקה לדקה בתקווה שיהיו מספיק הזמנות, ויש את אלו שמראש בנו מאגר של מועדון לקוחות, שלחו להם מבצעים והצעות מפתות במסרונים, כך שהגדילו משמעותית את ההכנסות שלהם בזכות כך.
עוד תחום שקיבל קפיצה, למרות שכבר לפני היה חזק, זה התזונה והבריאות.
מה לעשות, כאשר אנו תקועים הרבה בבית, מול טלוויזיה, אנו אוכלים יותר, וזה משפיע.
המון תזונאים תפסו את הגל והתחילו מיעוץ וליווי אישי ומפגשים, לעבור לטיפים וקורסים דיגיטליים.
אסף שטרן, תושב פתח תקווה, הינו בעלים של חברת שלח מסר שקיימת מאז שנת 2010 אשר ממוקמת ברחוב הסיבים בקריית מטלון. החברה מספקת פתרון מלא החל ממערך שיווקי, ניהול מועדון לקוחות, ועד לפלטפורמה להקמת קורס דיגיטלי, וכל זה החל ללא עלות, כך שאין שום סיכון, ומי שגדל ומצליח עם קהל לקוחות רחב, לרוב העלות שלו תהיה לא מעבר לכמה מאות שקלים בחודש.
לדבריו, היה צפוי שהעולם יעבור שינוי שכזה עם דור הZ- שגדל לתוך האינטרנט, וסביבת הלימוד, הקניות והגלישה תהיה מהבית, אך התקופה הזו קיבלה תאוצה רצינית, ויגיע שלב, שעסק שלא נכנס לתחום הדיגיטלי, יישאר מאחור ומסתכן בסגירת שעריו.