להיות נוכחים כל הזמן

28/11/2014 | יהודה בנך
חדשות

במזרח מקובל שמאסטרים בוחרים לעצמם תלמיד מסור במיוחד כדי להעביר לו את התורה.

גם למאסטר שהוא גיבור סיפורנו היה תלמיד כזה שהיה מקפיד בקטנה כבחמורה. משכים בבוקר להכין את האוכל, יושב בשקדנות למדיטציה, שומע בריכוז גבוה את מוצא פיו של המאסטר. תלמיד מושלם.

יום אחד המאסטר ותלמידו הוזמנו לארוחת חג אצל אחד מאצילי העיר. לפני צאתם לדרך תדרך המאסטר את תלמידו ואמר לו להתרכז היום במרכיבי האוכל. שיטעם כל דבר וינסה להבין ממה מורכבת המנה וכל אחד מהמאכלים שיוגשו לשולחן.

התלמיד השקדן הכין את עצמו למשימה ושקד היטב על תפקידו. הוא טעם כל מנה וניסה להבין את המרכיבים על פי הטעם והריח, ולעמוד על קנקנה של הארוחה.

בסיום הארוחה בדרכם חזרה למעונם פנה המאסטר לתלמידו ושאל אותו האם הוא עשה כמצווה עליו. התלמיד השיב בחיוב והיה מוכן לשאלות של המאסטר על המרכיבים של האוכל כפי שהתבקש. 

המאסטר הרהר רגע ובמקום לשאול על המרכיבים של הארוחה, שאל את התלמיד על מה הוא דיבר בארוחה ומה הוגש לשולחן כשהוא דיבר.

התלמיד הנבוך לא ידע להשיב כי הוא התרכז במשימה שלו ולא היה נוכח למעשה בארוחה, אלא בתפקיד שלקח על עצמו.

המסר שהמאסטר העביר לתלמידו הוא נוכחות ערה תמיד לכל מה שקורה. מחד, להתמקד במשימה ומאידך, אין לשכוח את המציאות שמתרחשת ולהאבד בתוך התפקיד.

זהו מסר חשוב לנו, שאנחנו שוכחים את עצמנו בתפקידים שלקחנו עלינו בחיינו, ומקום לחיות את המתרחש - נוכחות, אנחנו חיים את התפקידים שלנו ושוכחים את המכלול.

 

למאמרים נוספים של יהודה בנך בנושא תודעה חופשית

יהודה בנך - כלכלן, מאמן אישי ועסקי מוסמך, דאן 2 קארטה, מתרגל מדיטציה ונון-דואליטי.

Master NLP Practitioner, HypnoCoach Pracrtitioner

הדף העיסקי של יהודה בנך בפורטל פ"תנטו

האתר של יהודה בנך

שתף ב-

תגובות

לצורך הוספת תגובה התחבר לאתר באמצעות
הוסף תגובה
...Loading...