אחרי שנים של מחשבה והתלבטות החלטת להגשים את החלום ולפתוח עסק משלך, שמוכר אי אלו מוצרים או שירותים. כעת השלב הבא כדי לגרום לו להצליח ולהגיע רחוק יותר, הוא בניית אתר תדמית שישקף בפני הגולשים (שהם הלקוחות הפוטנציאליים) את מגוון השירותים שהעסק שלך יכול להעניק להם, היתרונות, דרכי יצירת קשר, שאלות ותשובות ועוד.
בניית אתר תדמית – איך לעשות את זה נכון?
* להתמקד בגולשים ולא בך – בניית אתר תדמית חייבת להיעשות תוך מחשבה מלאה על הגולשים; על מה שאפשר להציע להם, על מה שירוויחו אם יצרכו את השירותים ו\או המוצרים שהאתר שלך מציע. כלומר, כדאי להתמקד בפתרון שמוצע באתר.
* נימה אישית – כיום לקוחות מתחברים למותגים ברמה אישית; לסיפור אישי, לערכים שהמותג דוגל בהם ועולים בקנה אחד עם מה שהלקוחות מאמינים בהם, ועוד. לכן, כדאי להראות להם אותך – בתמונה, באודות, בסיפור, במה שדחף אותך להקים את העסק ומה המטרות שלך. אנשים אמיתיים יוצרים הזדהות ומושכים קהל, וזו בדיוק המטרה שלך.
* התאמת האתר לקהל – מי קהל היעד שלך? מי האנשים שיבצעו רכישות ממך באופן תדיר? יש להגדיר את קהל היעד כמה שיותר במדויק ולבנות את האתר בהתאמה אליו. למשל, אם הקהל הוא צעיר יחסית, כדאי לחשוב על עיצובים מתוחכמים עם שפה מגניבה. לקהל מבוגר יותר, שמרו על פשטות.
* קידום אתרים – להקים אתר תדמית זה נהדר, אבל לא ממש מספיק. כעת, צריך גם לקדם אותו, אחרת נשארים עם אתר מדהים שאף אחד פשוט לא מגיע אליו. אם אין אפשרות ללמוד את יסודות הקידום האורגני, אפשר תמיד לפנות לגורם מקצועי שיבצע את המשימה עבורך.
* השקעה בתוכן – בניית אתר תדמית חייבת לשלב עבודה על תוכן, עבודה חזקה מאוד על תוכן. לא סתם אומרים שהוא המלך; הוא עוזר לאתר להתקדם, מאותת לאלגוריתם של גוגל שיש כאן אתר עם ערך ששווה לקדם, ויוצר ערך ואמון מצד הגולשים. לא מדובר בכמות, כמו שוודאי מובן, אלא באיכות התוכן! כדאי להשקיע כמובן גם במילות מפתח כדי כן לשלב בין התוכן האיכותי ובין נושא קידום האתרים על מנת לתת דחיפה נוספת גם מהצד של האלגוריתם.
מי שלא נמצא ברשת, לא קיים
בניית אתר תדמית אם כן, היא קריטית לכל עסק ולא משנה מאיזה תחום הוא מגיע. היא הוכחת הקיום של העסק בעידן שבו כולם כולל כולם נמצאים ברשת, כל הזמן ומכל מקום. עם זאת, לא כולנו נולדנו בוני אתרים או כותבי תוכן ובטח שלא מעצבים, וגם אין צורך! ישנם אנשי מקצוע שמתמחים בכל אחד משלבי בניית האתר, וישמחו לקחת על עצמם את המשימה לבנות אסטרטגיה, למתג ולדייק את העסק, כדי לבנות אתר שיושב בול על המסרים והמטרות שלו.