דירוג גבוה בתוצאות חיפושים רלוונטיים במנועי החיפוש השונים, ובראשם כמובן גוגל (שבו מתבצעים כ-90% מהחיפושים), הוא נכס של ממש לכל עסק. כדי לשפר את הציון וכך להופיע במקומות הראשונים בחיפושים של קהל היעד, יש לבצע 3 פעולות עיקריות: אופטימיזציה טכנית של האתר, השבחת חוויית המשתמש והעשרת פרופיל הקישורים. שילוב נכון ביניהן הוא למעשה קידום אורגני בגוגל.
אופטימיזציה טכנית
סדרת פעולות טכניות ובהן איתור עמודי שגיאה וטיפול בכך, קיצור פרק הזמן עד לטעינת כל עמוד (גוגל מעדיפה באופן מובהק אתרים שעולים מהר), הבטחת ידידותיות למובייל (שכן כידוע חלק גדול מהגלישה בכמעט כל אתר בימינו מתבצע דרך סמארטפונים), יצירת מפת אתר, ועוד.
קידום אורגני בגוגל שמדלג על השלב הזה לא יכול לספק תוצאות מיטביות.
השבחת חוויית המשתמש
הדגש החשוב ביותר במסגרת קידום אורגני בגוגל, ובעצם כל פעולה במסגרת שיווק דיגיטלי, היא הבטחת חוויית משתמש אופטימלית. חשוב לזכור שגם אם המטרה היא להרשים את מנוע החיפוש, הדרך הנכונה לעשות זאת היא להרשים את הגולשים.
השבחת חוויית המשתמש כוללת העלאת תכנים שיספקו לקהל היעד של העסק ערך אמיתי (על בסיס אפיון מדויק של אותו קהל יעד), יצירת ממשק משתמש נוח ואינטואיטיבי (ובפרט ניווט קל באתר ומציאה מהירה של כל תוכן רצוי), עיצוב שובה לב שמקל על ההתמצאות באתר וגם התאמה למובייל.
קידום אורגני בגוגל באמצעות קישורים
קידום אורגני בגוגל אפקטיבי באמת כולל גם שתילת קישורים. חשוב להדגיש עובדה זו – אמנם בשנים האחרונות כנראה שהתרומה של לינקים לדירוג של אתר כזה או אחר פחתה, אבל גם כך קישורים איכותיים יכולים להיות ההבדל בין דשדוש לבין זינוק אל צמרת תוצאות החיפוש.
עוד כדאי לדעת שגוגל בוחנת בקפידה כל קישור וקישור. לינקים לא איכותיים עפ"י ההגדרות העדכניות של החברה לא רק שלא יוסיפו נקודות זכות לאתר אלא עלולים אף לפגוע בדירוג שלו, ובמקרים חמורים גם להוביל לעונשים קשים.
כדי לבחון קישורים משתמשת גוגל ב-3 פרמטרים: איכות האתר המפנה, הרלוונטיות של הקישור והעוגן שעליו מופיע הלינק. באופן טבעי רצוי ליצור קישורים מאתרים שגוגל מייחסת להם אמינות וערך אמיתי, ובנוסף יש זיקה אמיתית בינם לבין האתר המקודם. את הפרמטרים האלה ניתן לבדוק באמצעות כלים המשמשים מומחי קידום אתרים אורגני כגון Ahrefs או Majestic SEO. לגבי הטקסט שעליו שותלים את הלינק, ההמלצה היא שהוא יהיה פשוט חלק טבעי מהתוכן באותו עמוד.
הופעה מרשימה בדף תוצאות החיפוש
הגעה למיקום גבוה בדף תוצאות חיפוש היא רק השלב הראשון בדרך למשיכת מקסימום גולשים רלוונטיים לאתר. השלב הבא הוא לשכנע את הגולשים הרבים שנחשפים לאתר להקליק עליו. בחירת כותרת מסקרנת שמבדלת את העסק ממתחריו ותיאור תמציתי שכולל גם את הערך שצפוי למי שייכנס לאתר וגם הנעה יעילה לפעולה יכולים להגדיל במידה ניכרת את נפח התנועה.
המלצה נוספת היא לפתוח כרטיס ב-Google My Business עבור אתרים של עסקים מקומיים.